Antibiotika!

Då har vi precis kommit hem från vårdcentralen. Hade med mig ett urinprov, som bestämt, och sen tog dom även ett stick i fingret på Tindra. Hon var så duktig så och inte en enda tår! Hur som hellst så visade urinprovet på positiv nitrit så antibiotika sattes in. Dom tog även en odling som man får svar på om ett par dagar. Men dom satte in antibiotika i alla fall och skulle det vara så att hon fått fel medicin när provsvaret på odlingen kommit så skulle dom höra av sig. Så sa doktorn i alla fall, eller så fattade jag det som. Så när Jesper kliver upp så lär vi nog åka ut till torp skulle jag tro. Då kan jag hämta ut hennes medicin där.

Sen ska vi ju handla mat också. Funderar på vad vi ska äta idag.. Jag är lite sugen på tacos så jag ska kolla om Jesper vill ha det med. Men han är ju aldrig omöjlig vad gäller tacos! Och Tindra gillar att sitta och peta i sig majs, gurka, paprika, köttfärs och rostad lök, hehe. Men idag blir det med mjuka bröd..såå sugen! Sen måste vi ju även köpa kräftor till Jesper som han kan äta på kräftskivan imorn. Jag äter ju inte kräftor så jag får se om jag hittar nått annat att äta. Ska kolla om dom tänkt ha nån grill eller om jag ska ha med mig en sallad eller nått. Blir nog bra!

Nåja, nu vet ni läget i alla fall. Men en fråga kanske. Kan hon få gå till dagis även om hon äter antibiotika?

Kommentarer
Postat av: Nadia

Hihi Näää! ;D Jag var bara lite ovanligt trött idag! :-))



Hoppas medicinen funkar till Tindra. Så jävla jobbigt att hålla på tjorva med olika så jag håller tummarna att det blev rätt och du slipper stoppa i henne någon annan antibiotika. :)

2010-09-17 @ 10:41:11
URL: http://nadiahill.se
Postat av: Nina

så länge hon mår bra och inte smittar, vilket hon väl inte gör? så är det ju inge problem med dagis. det tycker ja inte! theo skulle ju lätt kunnat gått på dagis med sina virusprickar. det smittar inte. men eftersom tavegylen gjort honom väck så valde vi att ha honom hemma..



theo va sjuk för två veckor sen. då hade han feber en dag. sen inge mer. så jag förstår inte varför detta kom nu. han är liksom hur pigg som helst annars å inte ens snor har han???! så jäkla konstigt...

2010-09-17 @ 13:30:13
URL: http://deliciously.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Naturligtvis kan hon vara på dagis fast hon äter antibiotika, hon har ju inget som smittar, nä nu ska jag lämna över datorn till Jennifer. Själv ska jag börja med middan det blir grillad biff med hemagjord klyftpotatis,sås och vitlöksbröd Kram på er!!

2010-09-17 @ 15:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0