Dagen på dagis!

Tänkte skriva lite snabbt om hur det var på dagis idag. Jag valde att gå hem vid 11 då jag inte tyckte att jag behövdes, eller vad man ska säga? Vi började med att gå på pottan när hon sa att hon var kissig, men då kom inget. Men sen, innan fruktstunden vid kvart i tio, så hade dom ju en "pottsittartid" och då kissa hon. Superbt! Sen åt dom frukt och efter det var det dags för tvärgrupperna. Här skulle jag kunna skriva en hel roman! Tindra är smart, vi kan väl lämna det där..kanske? Hon får svårare och svårare uppgifter för att dom lättare är för enkla så hon tröttnar helt enkelt. När hon var klar där så sa hon igen att hon var kissig så vi gick till toaletten och visst kissa hon utan problem! Sen gick vi ut så att dom fick leka. Efter en stund kommer Tindra och tar sig om rumpan och säger att hon är bajsig. Så vi går in till toan som är precis innanför dörren på baksidan. Jag tar av jacka, drar ner galonisar, byxor och trosor och lyfter upp henne på toalettstolen och visst var hon bajsig! Så jag tycker att det har gått bra. Därför kände jag nu att det var dags att gå. Försökte säga till Tindra att hon nu får säga till K, A eller P när hon vill kissa för att jag skulle gå hem. Hon hade inte riktigt tid att lyssna men hon kanske fattade ändå. Jag hoppas verkligen det. Nu har jag ju också visat att det är ok att kissa och bajsa på dagis utan att behöva göra det i trosorna. Kanske kanske och jag håller hoppet uppe!

Jag pratade även med K innan jag gick och det var skönt! Jag sa att dom gärna fick försöka gå med Tindra på pottan oftare, speciellt när dom är ute och hon sa att det var inga problem. Sen sa jag även att jag inte ville sätta på Tindra en blöja igen för att det känns så fel och fick då till svar: "Nää det hade inte jag heller gjort så det förstår jag!" Och det var som en sten lättade av att höra dom orden! Så jag är nöjd över mitt besök på dagis och jag hoppas att dagen fortsätter i samma tecken!

Det var allt från mig..

Kommentarer
Postat av: Amanda

Måste säga att du har en otroligt cool design! :)

2010-09-16 @ 12:43:18
URL: http://amandanilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0