If you wanna be my lover?

Vet inte ens varför jag tog det som rubrik. Tur att man är bra påhittig ibland..hmm..

Dagen idag? Startade sådär.. Jag och Molly skulle ju gå ner till stan och sen skulle Jesper möta upp oss där nere vid 12.15 typ. Det var planen.. Men när jag kommer ner till monalisa så kommer jag på att JÄVLA SKIT jag glömde lämna bilnyckeln hemma! Och jag hade klipptid 12.30 (då var klockan 11.30). Så jag fick sätta mig på en buss för att hinna hem med bilnyckeln och sedan hinna till frisören! FAIL!

Klockan 12.30 infann jag mig hos frisören, håret åkte av och jag är nöjd och 200kr fattigare. Han är duktig, billig och bra (haha och det där lät kinky!). Jag är alltid nöjd när jag kommer därifrån faktiskt. Hur blev det då? Joo, såhär:



Kortare blev det men jag är nöjd som sagt. Nu vill jag bara hoppa in i en dusch och få bort allt klet ifrån det. Han hade nått bra som hette curls som han satte i, men såhär i slutet på dagen känns det bara knepigt..

Men Molly var i alla fall på bra humör medan vi satt och väntade på bussen, haha! Titta på dessa två bilder..




Även om dessa miner är rätt vanliga när man busar med henne så är dom lika roliga varje gång! Man kan inte låta bli att le när man ser dom, eller hur? Speciellt den sista! Mitt lilla charmtroll! Vad tycker ni om hennes mössa föresten? Den har jag inte berättat om ju! Tindra och Molly fick varsin sån mössa som deras farmor köpte på marknaden i saltkällan. Tyckte dom var skitsöta och tuffa! Och dagisfröknarna älskar den! Dels för att, även om mössan snurrar på sig (som den lätt gör på små barn som leker) så täcker den ändå öronen, vilket jag håller med om. Sen är det ingen annan (på dagis!) som har en likadan. Great! Sen är dom väldigt mjuka och sköna också. Inte för tjocka och inte för tunna för denna årstiden. Dom var toppen helt enkelt!

Aja, efter klippningen åkte vi och hämtade Tindra från dagis. Sen direkt ut till torp. Vi gick in och köpte en kulram till Tindra, som hon ville ha(!), på olles och sen in på inet. Där köpte vi photoshop elements 8/premiere 8 som dom hade i paket. Men sen kom vi fram till att vi har för dålig kräm i våran dator för att kunna ha premiere då man behöver en..dubbelnåntingprocessor för det, minst! Så nu kommer vi till fail nummer 2 för idag. Vi behöver alltså en ny dator. Det har vi iofs vetat länge att vi behöver. Datorn funkar men den är SLÖ när man bildredigerar och över huvud taget grejar med bilder. Och vad gör jag ofta på datorn? Jo just dessa saker. Och jaa..den är ju faktiskt snart 5 år gammal! Skit också.. Ska vi "bara" köpa uppgraderingskit och grejer går det ändå på en hel del. Jag som sparat till min nya leksak (som inte var en dator)..hmm..får se..

Åkte hem, satte oss och tog det lugnt och upptäckte alldeles för sent att vi börjat med maten alldeles för sent så Jesper hann inte äta (fail nummer 3!). Han fick stanna på vägen ner till halmstad och köpa med sig nått att käka i lastbilen. Vid 18 gjordes ungarna klara för sängen med allt vad det innebär och ÄNTLIGEN är Molly hård(are) i magen igen! Nu återstår bara "uppdragfåbortallaprickarochrödhetirumpan" på henne. Har smörjt med weledas zinksalva nu och det kändes som att det var på väg att bli bättre, men ser jag ingen förbättring under morgondagen måste jag börja smörja henne med daktakort igen, segt!

Herregud, nu blev det ju en novell igen. Vem orkar läsa långa inlägg egentligen? Förutom jag? Aja, jag bloggar ju för min egen del och det är faktiskt rätt roligt att ibland gå tillbaka och kolla vad man skrev för ett år sen, hehe. Sånt man faktiskt glömmer!

Nää, nu ska jag strax hoppa in i min efterlängtade dusch!
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Du vart jätte fin i håret och det vart en otroligt häftig fär nu när du gjorde det mörkare, Molly e ju bara för söt. Och Jag älskar dina långa utlägg på bloggen Kram mamma

2010-09-23 @ 20:31:18
Postat av: Elisabeth

Långa inlägg är kul, fortsätt med det! Har du provat med Silon -salva på rödrumpan?! Jag brukar varva med den och Inotyol och ofta brukar det röda gå bort direkt. (Tvättar med weledas olja då också).

2010-09-23 @ 21:20:47
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Japp, den finns på apoteket :-)! Är väl ungefär samma innehåll som Inotyol men när min minsta var mindre var han ofta väldigt röd och då upplevde jag att den gav bättre resultat än Inotyolen. Kan ju va värt att testa! Det positiva med den är att den inte är lika kladdigt kletigt som Inotyolen.

2010-09-23 @ 22:06:42
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: jonna

Sålänge det finns nån bild emellanåt så är det ingen fara med långa inlägg! :)

2010-09-23 @ 23:58:47
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

asså jag älskar hennes miner :D

de går ju inte att va sur när hon gör sådär iaf ;)

2010-09-25 @ 08:08:42
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0