Varning för långt inlägg!

Lika bra att varna innan, eller hur?

Mötet på dagis idag gick väl rätt bra..eller jaa..joo. Men jag blev lite kluven ändå. Har gått och funderat fram och tillbaka hela dagen. Reflekterat och funderat. Dom vill att jag ska sätta på Tindra en blöja de dagar som hon är där. Jag är inte så sugen på tanken då jag vet att hon kan, bara hon vill. Har även funderat på om sånna trainingpants kan vara nått, men känns ändå som att man sätter på henne en blöja. Och för vems skull? Tindras eller "fröknarnas"? Självklart är det inte bekvämt för Tindra att kissa ner sig men samtidigt är det jobbigt för fröknarna att behöva byta kläder på henne också. Men om jag tar på henne sånna trainingpants så märker ju inte fröknarna om hon kissat ner sig fören dom "byter". Hon sa även att dom skulle fortsätta att ta henne till pottan som vanligt även om hon skulle ha blöja men jag känner då att det lätt glöms bort och bara byts blöja? Jaa, jag är lite kluven som sagt.. Hur skulle ni göra? Behöver alla tips och råd som går att få! Men personligen tycker jag att det känns fel att ta på henne en blöja när hon ändå är så duktig hemma..

Sen har jag även funderat på om jag skulle ringa och ställa båda mina barn i kö på nattis (nattöppet dagis). Just av den anledningen att det ger MIG större chanser att få ett jobb om jag även kan jobba kvällstid. För visst får man ha kvar barnen på sitt "vanliga" dagis samtidigt som man står i kö på ett annat? Och är det någon som vet hur många nattis det finns i Uddevalla? Finns det bara ett? Eller finns det fler? Finns det dagmammor som kan ha barn även på kvällar, nätter och helger? Ja, många frågor som jag vet att jag kan ställa till kommunen med men jag tänkte fråga om någon av mina läsare vet sånthär? Jag är ju utbildad undersköterska och även om jag inte VILL jobba som det så kanske jag inte har något val, och då finns det ingen som hellst möjlighet att hitta ett dagjobb som jag kan jobba på för att jag inte har någon barnomsorg på kvällarna.. Jaa, gud vad många frågor som cirkulerar i hjärnan! Man blir ju deprimerad för mindre..

Har inte fått många knop gjorda idag. Dels p.g.a alla funderingar och sen har jag haft äckligt ont i ryggen. Även ichiasen har spökat. Blir man nånsin fri från alla besvär? Se, ännu en fundering!! Nu får jag väl skärpa mig! Men tog en värktablett och nu kan jag i alla fall gå utan att böja mig framåt. Även om inte värken försvann helt. Borde städa städa städa, men har inte orkat. Vårat hem ser ut som en soptipp för att det står skräp överallt som ska till tippen. Nåja, får väl se om jag hinner/orkar göra nått mellan lunchtid och hämtning av Tindra klockan 14.

Imorn är det ju även en stor dag, haha! Eller inte. Jag fyller år. Men det är ju inte alls samma sak att fylla år nu, som det var förr. Man ser inte fram emot det på samma sätt även om jag absolut inte är rädd för att bli äldre. Har redan fått mina första gråa hår, dom fick jag när jag var 18 och inte ens då brydde jag mig! Känns egentligen bara skönt att bli lite äldre. Det sägs ju att man blir visare då, haha! Mer erfaren av livet. Även om det känns som att man hunnit vara med om väldigt mycket redan.

Nää, vet ni vad? Jag ska gå och lägga mina barn nu. Känner att jag behöver lite lugn och ro inför mina funderingar. Ha en fortsatt trevlig kväll så får vi väl se om jag skriver mer eller inte. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej dennis sa att de fanns 1 natt dagis men ja e inte säker på om man kan ha både natt och dag utan ja tror att de är öppet på dagarna och nätterna fast olika personal så man e tvungen att byta helt o hållet, fast ja vet inte rikigt om det är så... sen sa han att de e lång kö på nattis... i o med att de bara finns 1 kankse 2...

Jag hade aldrig tagit på felicia blöja igen, hon kissa på sig med lite i början o ibland var ja frusterad över det men aldrig personalen de sa bara att de löser sig tillslut ge de lite tid... och de fixa sig rätt snabbt dock kan de fortfarande hända om hon e inne i en lek att de händer en olycka men sånt får man nog leva med... frågan e jobbigt, speciellt när personalen tycker olika som en själv... stå på dig och känns efter va du tycker och gör de... annars blir de inge bra..

kram

2010-09-15 @ 19:20:53
URL: http://ernbrorundstrom.blogspot.com
Postat av: Sophia

Svår fråga det där med blöja, enligt mig så kan väl fröknarna sätta henne där oftare i såna fall, eller om Tindra är där kortare tid på dagarna i början.

Tyra tar vi bara som det kommer, ena dagen väljer hon att nu ska hon inte ha blöja, det är pottan som gäller, nästa dag är det bara blöja, vi har inte tagit tag i det så mycket alls, sätter henne där varje gång vi byter blöja bara och innan hon ska sova, sedan får det bli som det blir =)

2010-09-15 @ 21:57:46
URL: http://lagottonytt.bloggplatsen.se
Postat av: mamma

Hej gumman!

Jag vill bara börja med att säga STORT GRATTIS!! Tänck att min lilla flicla blir 24år. Folk tror mej inte när jag säger hur gammal du blivit och att du är en stolt 2 barns mor. Sedan är det ett par saker till.. Jag vet att du är mamma ledig men jag tycker att du ska börja redan nu att söka till läkaren för dina rygg besvär (ja jag vet att du har det) men jag menar så att dom inte tror att du varit utan besvär när du varit mammaledig, som du vet är ju FK besvärliga nu och ju mer dokumetation du har ju lättare har du om du inte kan jobba i framtiden. Det vet jag av erfarenhet, men det är bara ett tips. Du vet ju att du inte klarar att jobba som USKA, men jag förstår dej om det inte finns annat så måste man ju.. men med din rygg kan du ju få problem med vad som helst..nå ja Och Tindra ja jag tycker INTE du ska ha blöja på dagis om hon är torr hemma då sitter det ju hos personalen även om dom är underbemannade så måste dom ju ta sig tid, så gumman var stark låt inte dom köra över dej. Och föresten så kan ju Tindra få fel signaler och börja om att vilja ha blöja hemma och det är ju inte bra. Och så till dagis, naturligtvis får du ha kvar barnen på det dagis du har medan du söker ett annat (eller dagmamma) Som jag varmt rekomenderar då dom oftast har mer tid med varje barn och det blir mer hemma miljö även om dom följer samma princip som dagis (pedagogiskt menar jag) Ja du det vart ett långt svar. Men jag ringer senare Ha nu en bra födelsedag och stort kramar till dej och flickorna

2010-09-16 @ 07:54:14
Postat av: Elisabeth

Nej, nej, nej sätt inte på henne blöja när hon är på dagis! Snacka om förvillande! Underbemannad personal eller ej men att ha som rutin att fråga henne lite oftare om hon "behöver" tycker jag inte är för mycket begärt. Det är ju helt enkelt så att olika barn kanske behöver lite extra av olika saker och då får de ju helt enkelt lägga fokusen just på detta med kissingen just för tillfället. Ett som är säkert är ju att det är ett övergående problem.



Träningsbyxor har jag dock positiv erfarenhet då vi använde såna när Oscar skulle bli torr. Det KAN ju va en tillfällig lösning eftersom att det känns som vanlig trosor (bara tjockare då förståss)och inte som en blöja men skyddar ändå kläderna om hon inte hinner i tid.. Men då ska de ju användas på rätt sätt så att de ändå fortsätter fråga henne regelbundet. Viktigast av allt är att du står på dig med vad du känner och vill!

2010-09-16 @ 10:01:50
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0