Bindhinnekatarr!

Det är var jag har fått i ögat. Tydligen en vanlig sjukdom om man ska tro på wikipedia (och det gör man väl?). Såhär står det om sjukdomen där:

Bindhinnekatarr, bindehinnekatarr, eller ögonkatarr, konjunktivit, är den vanligaste ögonsjukdomen. Bindhinnekatarren uppstår oftast vid infektion av ögats bindhinna orsakad av bakterier eller virus, mer sällan av svampar.

Så nu har jag fått en antibiotikasalva som jag ska smörja med 4 gånger om dagen i 5-7 dagar. Så vi får hoppas att det går tillbaka snabbt. Det är inte vidare skönt kan jag lova! Svider, kliar och geggas till tusen! Blä! Jag mms:ade in en bild till bloggen men den har väl inte kommit upp än. Så den kommer nog snart. Då får ni se hur jag såg ut imorse. Och jag ser likadan ut nu om inte värre. Det är alltid värre på kvällen.

Annars har vi haft en hyfsat bra dag. Åt en braklunch på Krogen (ja stället heter så för er som inte vet) och sen hämtade vi lite grejer på Björns kontor som jag ska fota. Eller jag har fotat dom men jag orkar inte ta tag i redigeringen idag, p.g.a ögat. Så det gör jag imorn. Sen hämtade vi barnen och var ute och lekte fram till sängdags. Tindra sa till och med till mig att hon ville sova, och det händer ALDRIG! Då är hon trött! Men hon fick bada en stund först och sen gick hon glatt och lade sig. Det ska jag också göra snart, tänkte bara uppdatera er om läget och kolla om det finns nått jobb till mig.

P.s. Bilden hade kommit upp innan jag uppdaterade, så den finns under detta inlägg! D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0