Lite kreativitet!

Jag blev lite fotosugen förut och tänkte testa nått jag inte gjort förr. Fota grönsaker, haha! Så jag drog fram fototältet och blixtarna och började fota. Men jag blev inte nöjd då det blev massa skuggor på den vita bakgrunden. Dessa kom givetvis av kamerans inbyggda blixt. Men denna måste vara uppfälld eftersom jag inte äger någon radiosändare. Hur som helst så visste jag att detta skulle kunna undvikas om man haft en softbox eller liknande. Men en sådan äger inte jag.. Så jag lät kreativiteten flöda och det resulterade i detta:



Jag byggde alltså en egen! Och denna funkade faktiskt klockrent! Tänk vad lite tejp, kartong och papper kan lösa problem, haha! Men detta skulle nog ha funkat bättre om jag haft en bit tyg av tunnare slag istället för papper. Den tog bort ljuset lite VÄL mycket även om slutresultatet i kameran blev SÅ mycket bättre. Ni kommer dock inte få se nått resultat av detta då jag i det stora hela inte blev nöjd med dom bilderna efter att ha redigerat 3 andra bilder fast med svart bakgrund. Dom bilderna blev rätt häftiga faktiskt.. Ibland ska man spä på lite med redigering, hehe.. Här har ni resultatet av dessa!







Bilderna är egentligen (rent tekniskt) inte snyggt redigerade för fem öre! Men jag tyckte dom blev lite fräcka på ett annorlunda vis.. Om man får säga så? Sen kan jag även tillägga att paprikan är LITEN. Den mätte väl ca. 5-6cm i höjd, hehe. Det syns inte på bilderna..

Näpp, nu ska jag fortsätta med en bloggdesign jag grejar med! Och Alex, nej det är inte din jag håller på med, Anki frågade först, moaha! Hoppas på fint väder imorn för då ska jag ut i naturen och fota lite!

Kommentarer
Postat av: Anki

japp ja frågade 1 vecka före jul ;) mohahaha..man ska va ute i god tid fniss

2011-01-17 @ 00:27:48
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad fint och vad fiffig du är:-)

2011-01-17 @ 10:09:18
URL: http://joseharaton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0