Som jag trodde..

Nu har vi kommit hem från akuten jag och Molly. Och självklart var det som jag trodde! Rodnad i halsen + svullna halsmandlar och rodnad i bägge öronen. Hon fick penicillin och ska äta det i 7 dagar! Hon har även en lättare bronkit (inflamation i nedre luftvägarna som skapar väldigt mycket slem). Han kollade även i min hals och han sa att jag låg "på gränsen" till halsfluss jag med! Fy fan heller! Men jag har inte speciellt ont i halsen så jag tror (läs: hoppas) inte att jag får det faktiskt. Jag hostar ju som en annan idiot så det är säkert därför..hoppas jag i alla fall! Men skönt att vi fick penicillin i alla fall så att hon förhoppningsvis blir frisk inom ett par dagar!

Kan även tillägga att bråket med våran "kattvakt" inte är så allvarligt som det lät på mig. Jag är inte sur, det mår man bara dåligt av. Vi blev bara väldigt ställda när grannarna börjar ringa om att våra katter ständigt var ute trots -20 grader. Nåja, det löser sig. Katterna lever och mår bra i alla fall och det är det viktigaste!

Kommentarer
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

För att jag inte haft något speciellt att fota på sistone.. Dessutom tycker jag det är rätt otympligt att springa runt me systemkameran och en mage o fota.. Men så fort förlossningen är avklarad så är det lättare att ta upp fotograferingen igen plus att då har man något att fota

2011-01-16 @ 09:46:04
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Eva

Vad jobbigt att hon hade både halsen och öronen. Jag tycker det borde ge sig för er nu. Tycker att ni har fått nog med sjukdomar denna vinter.



Vad skönt att det löst sig lite med kattvakten.

2011-01-16 @ 10:00:18
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Jo inspirationen har la saknats till o från här också.. Till våren har jag dock lovat pappa att det ska bli lite kort på hans nya sommarbil så det känns bra att veta att man har något inplanerat på fotofronten iaf!

2011-01-16 @ 11:03:15
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ja det ska bli kul! Kommer ju självklart bli massa kort på bebisen också när h*n kommer

2011-01-16 @ 14:09:30
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0