Studerande - igen

Ni blir väl less på mitt tjat kanske.. Men nu handlar det om utbildning igen. Jag har ju 2 saker som jag vill bli, det ena mer än det andra. Men problemet är att jag tror inte att de 2 kurserna som krävdes för den ena utbildningen finns att läsa in någonstans. Möjligen på distans men jag har svårt att tro det. Men vi får se helt enkelt. Det kanske en studievägledare har koll på. Och en sån ska jag träffa på måndag klockan 13! Tjohoo! Jag mailade nämligen till en igår och bad om att få komma på ett möte. Idag ringde hon upp mig och frågade när jag skulle kunna komma. Och då fick jag en tid på måndag. Ska bli spännande att gå dit. Nästan aningens nervöst, hihi.

Men jag har i alla fall bestämt mig att går inte dom kurserna att läsa in så kommer jag välja den andra vägen utan att vara ledsen för det liksom. Då blir det ssk och sen barnmorska. För även det är en dröm jag haft ett tag nu. Jag har i princip redan bestämt vad jag skulle vilja plugga för "inriktning" om jag läser till ssk. Det är ju extrakurser man får ta och då kommer jag antingen välja distriktssköterska med inriktning på barn eller bara vård av sjuka barn. För äldrevården eller liknande kommer jag aldrig sätta mig fot på..värsta ångesten.. Men som sagt, ska bli intressant att träffa henne på måndag. Jag lovar att återkomma om vad som sagts!

Sen har jag ju tagit på mig en såndäringa utmaning också. Tydligen ska man visa en bild på någon man umgås med väldigt mycket. Och här är dom, Christian (Nixuz) och Julia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0