Yrsel och knepigt..

Jag har kännt mig yr hela dagen idag. Men imorse var det liksom bara till och från och jag tänkte att det kanske berodde på blodtrycksfall eller så. Men detta eskalerade under hela eftermiddagen och kvällen och nu känner jag mig skitkonstig! Jag är yr, hör knepigt på ena örat, svettas(vilket jag ALDRIG gör annars..speciellt inte på kvällen!) och mår illa till och från. Det är alltså riktigt jäkla obehagligt! Så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte att jag borde kolla upp det. Men det skulle inte vara något farligt utan det kan vara en inflamation på balansnerven eller något om kristallerna i örat, vet inte riktigt vad hon snackade om. Så hon gav mig en tid till vårdcentralen imorn 10.15. Passar ju klockers då jag ändå ska till vc med Tindra 9.30!

Men underbarare människa får man leta efter, haha! Hon jag snackade med i telefon alltså! Jag förklarade för henne som det var att jag kännt mig såhär hela dagen och att jag började leta på internet och att man lätt skrämmer sig själv o.s.v. Då frågade hon mig "Jaha, vad stod det där då? Att du skulle dö imorgon eller?" hahahaha! Störtskön! Och sen ville jag beskriva känslan för henne, hur jag känner mig. För hon ville veta hur det känns när jag ligger ner. Jag förklarade det som att jag känner mig full, hela rummet snurrar liksom. Då sa hon "och det är du inte eller?" haha! Nää, sa jag, jag har två små barn hemma så det är jag verkligen inte, och sen började vi båda skratta och hon säger att hon såklart skojar, haha! Har nog aldrig pratat med en så trevlig sjuksköterska nånsin! Borde finnas fler av det slaget tycker jag!

Men nu ska jag försöka sova, hoppas att inte hela rummet snurrar iväg och att jag börjar må ännu mer illa. För risken finns faktiskt att jag stupar på näsan om jag skulle behöva upp ur sängen snabbt.. Men men, sånt är livet. Önska mig lycka till! Och nu säger jag god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0