Snart 6 månader!

Det slog mig när jag satt vid köksbordet och gav Tindra mat. Hon är snart 6 månader gammal. Ett halvår! Varför går tiden så snabbt?? Vart har tiden tagit vägen? Den lilla plutten som låg på min mage den 22 juni klockan 03.24 på morgonen. Hon är snart ett halvår!! Jag fattar inte. Har vi haft henne så länge? Jag finner inga ord. Och nu ligger hon på golvet under babygymmet och tjötar med figurerna, den lilla fisan. Det är ju nästan så att man fäller en tår. Min lilla sprattelgumma. Hon sitter snart helt själv och det dröjer nog inte länge fören hon kan stå med stöd. Ååh.. Och hon börjar ju bli så stooor. När hon föddes vägde hon 3110 gram och på senaste kontrollen (5 månader) så vägde hon 6480 gram. Det är mer än dubbelt så mycket. Och hon var 48 centimeter lång när hon föddes och nu var hon 64 centimeter, hon har alltså växt 16 centimeter på 5 månader. Helt otroligt. Man har verkligen svårt att förstå detta. Jag blir alldeles nostalgisk. Och det är svårt att sätta ord på hur mycket man älskar sina små. Det närmsta man kunde komma, var som en annan tjej skrev, som alla sandkorn i sahara. Men räcker det? Som alla sandkorn i alla öknar och sandstränder som finns! Närmare än så kan jag nog inte förklara..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0