Julstjärnor

Ja idag köpte jag 2 stycken superfina julstjärnor som jag ska ha i fönstret i köket. Det är inte sånna man hänger utan dom har en fot. Kostade 49 kronor på jula, så jag slog till, hehe. Hade tänkt köpa 2 stycken till vardagsrummet med, men där kommer jag nog antingen köpa 2 stycken skitfina ljusstakar som jag hittade på obs eller så kommer jag köpa 2 andra stjärnor på obs. Vi får se vad som händer och sker. Nöjd blev jag över mitt kap i alla fall.

När "lönen" kommer ska jag och grannen (och kanske krewer?) åka till Göksäter i alla fall. Där har dom tydligen massa fina julgardiner för billiga pengar. Kanske man kan hitta lite annat julpynt med. Jag har fan INGET julpynt över huvud taget. Men det blir väl inte så himla mycket julpynt iår kanske, däremot får det väl bli lite mer nästa år. Då Tindra är lite större. Egentligen tycker jag att julen är ganska överskattad, man byter bara pengar med varandra! Och maten är inte så himla speciell. Det enda jag längtar till runt jul, det är romröran! Men det vet jag inte om jag kommer få iår. Jag funderar på att försöka mig på att göra den själv. Så jag får nog ringa till mormor och fråga om receptet, hehe. Jag vet att det är ägg, rom, lök och majonäs i, sen tror jag att det är creame fraishe också, men jag är inte säker. Jaja vi får väl se. Jag skulle vilja ha julen här hemma någon gång. Men inte iår. Iår ska vi hem till Jespers mamma. Jaja det kommer ju fler tillfällen. Nästa år ska vi upp till Piteå i alla fall. Det har jag bestämt!!

Nä nu ska jag glutta lite tv.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0