Vem kom på nått så idiotiskt?

Då kom Jesper hem med vetemjöl så jag tänkte YES! Äntligen kan jag baka pepparkakorna. Och ställer mig och läser på degförpackningen. "Ta fram degen ca. 4-5 timmar innan användning". VAFAAAN? Jag som stängde ner datorn och förberedde mig för bakning, och så får jag inte baka fören om 4-5 timmar?! Vem kom på nått så idiotiskt? Varför kan man inte få baka direkt?? Jag fick ju till och med låna en kavel av grannen, hehe. Jaja det är bara vänta, inte så mycket att göra..kanske skulle laga mat så länge...

Nu ligger Tindra och vilar. Hon har varit lite smågnällig idag faktiskt. Nästan så att hon får panik när hon är snuvig. Men hon känns inte varm i alla fall. Brukar förkylningar på små bebisar hålla i sig längre? För nu har hon varit snuvig i en vecka. Och hostar gör hon med. Men hon verkar inte speciellt slö och hon leker och skrattar ju också. Så det kanske går över snart. Får hoppas på det i alla fall. För vi ska ju till bvc i veckan igen så hon får sin spruta.

Nä nu ska jag tydligen börja med maten.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hallå gumman. varför det står så där är därför man regel förvarar degen i kylskåp och den blir kal och hård. Då blir den bätre att baka med om man väntar ett par timmare efter man tat fram den från kylen=)

2008-11-30 @ 20:37:08
Postat av: Anki

dom ger inte henne sprutan om hon e snorig/förkyld..

2008-11-30 @ 23:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0