1 år i bilder!

Jag tänkte summera detta året lite. 1 år i bilder. Bilderna kommer alltså i följden Januari-December 2009. Kommer nog skriva en liten text under varje bild också om vad som hände just den månaden, om jag kommer på nått vettigt, hehe. Enjoy!



I januar hände nog inget speciellt egentligen. Jag kämpade på med min träning och promenader. Tindra utvecklades i enorm fart! Hon lärde sig åla, vi var på öppna förskolan någon gång och det var ganska kallt om jag inte minns fel. Mest busade vi dock inomhus.



Jag hade nästan glömt hur lite hår Tindra faktiskt hade när hon var mindre, hehe. Och hon var faktiskt lite rund även om hon var otroligt liten. Ja det är hon ju fortfarande men jag har för mig att jag läst att jag också var väldigt liten när jag var lika gammal som henne.



Här hade jag nått mitt första delmål i viktnedgången. Eller rättare sagt hade jag gått förbi också. Jag vägde här mindre än vad jag vägde innan Tindra blev till. Jag var jätteglad och jättemotiverad att fortsätta till mitt "stora" mål som var 60kg. Gud vad jag längtar tills jag orkar börja träna igen! Snart, snart...



Här kom ju en liten chock för oss. Jag fick veta att jag var gravid igen. Helt oplanerat faktiskt. Men vi har ju bara oss själva att skylla och bebisen är otroligt efterlängtad just nu. Men här får man ju verkligen upp ögonen på hur snabbt livet kan vända egentligen. Jag tappade all motivation till träningen för att jag visste att jag ändå skulle gå upp alla kilon som jag tappat. Jag hamnade nog i en liten svacka och blev aningen deppad bara för det. Men vid detta laget vet jag ju med säkerhet att jag KAN gå ner i vikt igen, bara jag vill! Sen måste man nog ha en smula tålamod också..



Sen kom maj och årets första race. Livet var väl underbart?! Tindra var även med på detta race därav att jag inte fotade från en bättre plats. Men även sommaren kom i maj med mycket värme. Underbart!



Sen kom juni och våran lilla underbaring fyllde 1 år. Vi firade midsommar på skara sommarland som vi kommer gåra några år framöver om det blir som vi planerar, hehe. Vi har ju börjat göra det till en tradition och det är ju verkligen en tradition som lär uppskattas av barnen. Tindra är ju helt galen i att bada så detta är väl det bästa som finns? Varmt hade vi också och även besök av mina småsyskon från Piteå.



Snygg bild jag valde nu då, haha! Här var vi i alla fall i Piteå och hälsade på alla släktingar. Man tror att man åker dit på semester fast man i själva verket får flänga runt till alla hundra släktingar för att alla vill träffas. Så man är tröttare efter en Piteå-resa än vad man är efter att ha jobbat 100% i en månad! Tänk om vissa (dom som har råd och ork!) kunde komma och hälsa på oss nån gång.. Är lite besviken på vissa faktiskt. Men nu är det som det är och vi får helt enkelt börja fundera och prioritera nästa gång vi åker upp.



Augusti och halvtid i graviditeten. Jag har ju blivit flyttad på hela 2 ultraljud! Så nu äntligen är vi på halvtid. Magen har börjat växa ordentligt men fortfarande har jag inga problem att hitta kläder som passar. Det är fortfarande varmt ute och Tindra badar i sin utomhuspool som hon fick av sin farfar i present. Denna period njöt vi bara.



Sen kom då september. Egentligen ska ju hösten börja komma nu men det kan jag inte påstå att den gjorde. Träden var gröna långt in i oktober, DÅ började dom ändra färg. Men denna bilden ger väl mer sommarkänslor än någon annan? Det var fortfarande så varmt, vissa dagar, att man kunde gå i tunika och leggings med fötterna barfota i foppatofflorna.



Men i oktober kom kylan. I alla fall nästan. Det var i alla fall så kallt att Tindras vår/höstjacka blev för kall och en ny inhandlades. Tunna vantar fick åka på när vi var ute och lekte eller på promenader. Ja jag orkade fortfarande ta några korta promenader innan foglossningar satte stopp även för detta.



I november var vi i Stockholm och bodde på hotell och grejer. Meningen var att jag och Jesper skulle turas om att hjälpa Björn på erotikmässan men Tindra blev sjuk och det var ingen annan som dög förutom jag. Dessutom sov hon ruskigt dåligt så det var ingen idé att chansa på att någon annan kunde sitta där med henne. På hotellrummet alltså. Så resan blev rätt misslyckad faktiskt. Men vi får väl göra om det någon annan gång och hoppas på att hon håller sig frisk. För det finns väl inget mysigare än att bo på hotell?



Nu är vi i årets sista månad på årets sista dag. Snön har äntligen kommit och det med råge! Vi har säkert en halvmeter snö och det är underbart att vi fick en vit jul! Tindra älskar snön och att åka pulka. Bebisen har fortfarande inte kommit och vi har 5 dagar kvar till bf. Känns som att vi verkligen kommer få en 2010-bebis för det är heeelt lugnt i min mage för tillfället. Fast igår trodde jag annat för då kändes det verkligen som att bebis kan komma NU. Men inte då! Så nu tror jag fortfarande på mitt datum, 7 januari. Känns lite läskigt att veta att vi kanske har 2 barn om en vecka liksom.. Men det känns ändå bra.

Detta var vårat 2009 i bilder. Nu blickar vi framåt mot ett nytt år med nya utmaningar och nya minnen!
Gott nytt år på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin återblick!

Ja, nu är det ju nästan garanterat att bebisen kommer efter årsskiftet, skönt!

Hur mycket var det du blev flyttad, från det datum du först trodde?

2009-12-31 @ 12:07:15
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Coffe

Nice att jag får va med i årets första blogg ;)



Gott nytt år!

2010-01-01 @ 02:15:53
URL: http://www.coffe.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0