Ännu ett inlägg!

Ja jag har tråkigt just nu. Fick äntligen Tindra till att somna! Tröttade väl ut henne med mitt tjat kanske. Men det tog dock en timma att få henne att sova! Nåja, detta inlägget blir i alla fall lite svårplacerat då det kommer handla både om bebis i magen och Tindra, men jag får väl lägga det i bebis nr 2 kategorin bara för att det kommer bilder på magen, hehe.

Så därför börjar jag med magen också. Denna lilla tjej som är otroligt busig och sprattlig att jag orkar inte mer snart! Jag har så sjukt ont i mina revben nu och det enda barnmorskan sa är att det antagligen är p.g.a att bebis ligger så högt fortfarande och trycker så att jag blir öm..suck! Trodde ju att jag kanske kunde fått tips eller nån värktablett eller nått så att jag åtminstonde kunde fått sova en hel natt men inte.. Så jag får helt enkelt härda ut och hoppas på att jag inte får hosta. Förkyld är jag som attan! Tät i näsan för jämnan och det trycker lite i bihålorna men det är bara puffa på med nässpray! Då överlever man ju något sånär i alla fall. Jag har i alla fall tagit lite bilder på magen idag. Kanske dom sista? Jag vet att jag tog sista magbilden 39+0 med Tindra så man vet aldrig, hehe. Har photoshopat dom lite så att det kommer 2 bilder i en här nu..



Min rygg knäcks snart kan jag också säga. Framåttung delux! Har nu gått upp mer i vikt än förväntat av mig själv så jag blev ännu mer deprimerad. Varför måste man ställa sig på vågen när man är hos barnmorskan egentligen? Hehe. Men jag tror att den oväntade viktuppgången beror på vätska vätska och åter vätska. Upptäckte nämligen igårkväll att jag snart inte har några fotknölar kvar. Vart kommer all denna vätska ifrån? Det står då tydligt att alla graviditeter är olika! För såhär mycket vätska samlade jag aldrig på mig med Tindra och då är hon ändå fått mitt i sommarn under tryckande värme typ.. Eller ja det hade nyss varit i alla fall. Solen sken en liten stund men sen började det om att regna. Aja, det är bara härda ut, en vecka kvar till bf..jag skulle inte gråta om bebis vill komma imorn..Vet dock fortfarande inte vart Tindra kommer att få vara när vi åker till förlossningen. Finns inte så många som kan ta henne på så kort varsel. Jag menar, normalt folk jobbar ju eller går i skola. Men det löser sig säkert. Fan vad jag började skriva nu då..

Var i alla fall in på h&m en sväng förut, hittade jag något? Nej! Var inne och klämde på topen jag såg på gina men den finns fortfarande inte i några andra storlekar än S och XS så nu måste jag nog ge upp..

Jag har fått paket idag med! Ska åka ner och hämta det strax! Det är kläder till Tindra som jag köpt på tradera. Toppen som dagiskläder! Hoppas jag på i alla fall. Storlek 92 så då kanske hon kan ha dom ett tag, haha! Misstänker även att Tindra är allergisk mot tomat då hon för andra gången får prickar över HELA kroppen när hon ätit tomat. Men jag tycker att det är liiite konstigt ändå. För hon får inga prickar om hon äter mat med tomat i som tillexempel köttfärssås (jag har ketshup i min) eller pizza med tomatsås på. Förra gången hon åt tomat så åt hon den rå, tryckte i sig några körsbärstomater och såg ut som värsta prickigkorven dagen efter. Igår doppade hon pommes i ketshup och idag har hon prickar över hela kroppen. Så jag chansar på att det är tomaten. Kan inte komma på något annat faktiskt. Har försökt få tag på bvc kanske dom kan göra nått pricktest eller nått men som vanligt inget svar. Nåja, vi får väl se. Nu hör jag att hon vaknar i alla fall så nu ska vi ringa till pappa Jesper så att han får komma och hämta oss.

Ha en fortsatt trevlig dag! Jag bloggar garanterat mer ikväll..

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jäättefin mage du har Malin! :)

2009-12-28 @ 14:56:35
Postat av: Emmelist

ja den är riktigt bra :D



fin bild :)

2009-12-28 @ 17:44:58
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Nina

hmm försökte kommentera på inlägget ovanför. men det gick sig inte alls det..



sötis med allt kladd på sig. haha. svårt å tvätta bort? =)



ja wii är så skoj! herregud. skulle kunna spela hur länge som helst :P

2009-12-28 @ 21:06:35
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: elaine

hej! försökte skriva i förra inlägget men det gick inta att komma in :( prickarna tror jag kan vara vattenkoppor, påminner precis om det.

hälsningar elaine

2009-12-29 @ 16:33:04
Postat av: jonna

Tittar in och ser att du ska ha en till. Så roligt, Grattis! :) Spännande att se när den (hon?) kommer. När är du beräknad? / Jonna

2009-12-30 @ 04:57:20
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0