Bvc-besök och dålig planering..

Ja då har vi precis kommit hem från bvc. Tindra har fått sin 1½års-spruta och det var även en läkarundersökning. Hon gjorde inte en min när hon fick sprutan heller, så dutti så! Trodde dock inte att läkaren ville ge henne den eftersom hon hostar så på nätterna men det var tydligen ingen fara. Han lyssnade på lungorna och kollade i halsen och sådär och det var ingen halsfluss eller rosslighet så inget penicillin behövdes och då var det ingen fara att ta sprutan. Skönt att få det avklarat. Men jag blir ju lika nojig varje gång jag har varit till bvc. Jag trodde att hon iaf hade passerat 10kg nu, men icket! Hon har gått upp 200 gram sen den 7 oktober. Så nu vägde hon 9620 gram och växt på längden hade hon gjort, hela 2 centimeter! Så nu är hon 79cm lång. Börjar bli stor våran lilla. 46,8 cm mättes det runt huvudet också. Nu ligger hon och sover så gott. Det var inga svårigheter över huvud taget att få henne att somna i mimmi-sängen. Jag lade henne där och sa att hon skulle vila och pang så sov hon, hehe. Gott för henne i alla fall. En annan hade gärna vilat lite med..man är lite mör i kroppen efter vakan inatt.

Alltså det är en grej jag inte fattar! Hur jag än planerar och försöker få saker att gå ihop så slutar det alltid med att nått kör ihop sig! Varför är det så?! Jag planerade att vi skulle handla när Tindra var på dagis, vilket vi gjorde och fick även köpt en julklapp från min mormor till henne, klart! Sen åkte vi hem, packade upp allt, hämtade Tindra och åkte till bvc. Lätt. Sen skulle Jesper köra hem oss vilket han gjorde. Men där kör det ihop sig nu. Han tyckte att jag skulle köra ner honom till Björn för att sedan hämta honom när vi skulle åka och äta för jag hinner inte laga mat p.g.a allt som skulle göras. Men jag vill hellst inte köra bil då jag tycker att det är så jäkla jobbigt att köra med en stor mage ivägen. Jag kan ju inte ens resa mig upp i stolen för att se över hela motorhuven liksom så då började vi tjafsa om det och nu vet jag inte vad vi hinner eller ska göra..suck.. Men det blir nog bra. Tindra får sova max en timme då kanske vi hinner.. Jag hade behövt städa undan här hemma för det ser totalt förjävligt ut men jag har fan ingen ork i kroppen! Får se om jag får någon energi sen. För det är full snöstorm ute, inte vidare skönt så utomhusleken får vänta tills imorn tror jag. Men det är ju så mysigt när det snöar. Stora flingor och tätt kommer dom!

Nää nu ska jag sluta filosofera. Vi fick ju i alla fall höra det vi ville höra på bvc..våran dotter är perfekt, hihi! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hmm varför skulle du köra dit o sedan hem o sen hämta han igen?

Låter som onödigt mycket körande =) Är det inte bättre han tar bilen och hämtar upp er istället så du slipper packa in Tindra massa ggr i bilen? Jaja killar är väl lite veliga =)

2009-12-17 @ 17:38:24
URL: http://slns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0