Inget blev som vi tänkte oss..

Tänkte börja med att svara på en kommentar..
Elaine: Näpp det är inte vattenkoppor då hon verkligen inte har ont av dom, dom kliar inte, dom är inte upphöjda och hon hade exakt likadana för ca 1 månad sedan så vattenkoppor är det inte.

Men får att återkomma till rubriken så blev inget som vi tänkte oss idag.. Vi hade ju tänkt åka ut till torp, handla mat och linsvätska till Jesper och sen skulle vi hem och jag skulle ut och fota. Så jag drog på Tindra overallen eftersom jag tänkte att jag och hon skulle vara ute en sväng när vi kom hem från torp så kunde Jesper få städa köket, hehe. Snäll jag är va? Det är faktiskt han som lovat att ta det så jag tänkte bara vara snäll och ge han lite lugn och ro, haha. Meeeen vi blev ute på torp i flera timmar. Började med en fika med Björn och Kristian och sen gick vi runt på el-giganten och en massa andra ställen. Jag fick köpt mig nya mjukisbyxor då mina gamla håller på att ramla i bitar, hehe. Vi handlade och köpte linsvätska och jag hittade en skitfin klänning till Tindra inne på kappahl, men jag blev snål för den var rätt dyr. Nåja, när vi väl kom därifrån fanns ingen tid till att stanna ute och leka så det var bara in och käka lite mat. Vi köpte färdiggrillad kyckling och potatissallad idag bara. Enkelt och gott.

Sen fick jag även ett paket i brevlådan idag, hihi. Jag fick sängkläderna som jag köpte på tradera häromdagen! Snacka om snabb leverans va?! Såhär ser det ut i alla fall.



Passade jättebra tycker jag! Så nu saknas bara en sänglampa och jag vill nog ha in en matta också kanske..och några andra gardiner? Ja nu får vi börja planera, haha!
Det andra paketet som jag skulle hämta idag blev det nått knas med.. Jag kommer till ok och ska hämta det men då finns det inte där?! Och enligt lappen skulle paketet kommit redan igår. Tjejen bakom disken spårade paketet till en annan ok-tapp..i TROLLHÄTTAN! Ja det är ju säkert rätt, haha! Felsortering så det skriker om det. Nåja, dom skulle i alla fall skicka iväg paketet idag så det borde ju komma fram tills imorn eftermiddag. Jag ska i alla fall åka ner och kolla.

Imorn har jag i alla fall bestämt mig att jag SKA ut och fota! Men jag åker själv! Jag åker nog ner till skeppsviken och går en sväng och fotar det mysiga landskapet. Jesper ska nämligen greja datorer hela dagen imorn och jag orkar faktiskt inte dra med mig Tindra ner dit själv. Eller ja det kanske jag skulle kunna iofs, om jag tar barnvagnen. Men jag vet ju inte ens om jag klarar av att lyfta ur och i barnvagnen själv längre. Har som nånting ivägen.. Men jag får väl testa det först, går det så går det annars får hon väl stanna hos Jesper under tiden jag är borta. Kan vara skönt att få vara lite för sig själv för en gångs skull i en timme eller så. Jag får fundera på saken helt enkelt. Annars händer väl inte så mycket mer imorn förutom att vi ska spela bingolotto på kvällen. Vi vann ju varsin miljonbingolott så vi får väl spela då, hehe. Önska oss lycka till!

Har även fått in lite fler gissningar på när bebis kommer. Jesper har vågat gissa nu han med, haha. Men här kommer den nya listan..

25/12 - 09: Emelie
29/12 - 09: Marie
Nyårsnatten efter 00-slaget: Mamma och Jesper
1/1 - 10: Pitebon
3/1 - 10: Alex (syster), Martina
5/1 - 10: Malin K, Sophia
7/1 - 10: Jag själv
9/1 - 10: Sofia, Anki

Och Marie, jag stryker dig nu för bebis kommer inte att komma idag..tror jag inte. Iofs är inte dagen slut än men jag är ganska säker på min sak, hehe.

Nää, nu avslutar jag detta inlägget med en bild på skruttan som är HELT inne i musses klubbhus! Och så hoppas jag att jag kan få bjuda på lite vackra vinterbilder imorn istället.. Kram på er!



Kommentarer
Postat av: sandra, dennis

ja tror de blir 2 dagar efter ditt datum klockslag vågar ja inte men kankse 15 eller nåt

2009-12-29 @ 19:37:35
URL: http://ernbrorundstrom.blogspot.com
Postat av: Jennyli

Jag blir väl lite negativ då och gissar på att bäsen stannar inne tills den 10/1. Min bittra erfarenhet av vinterbebisar är att man i princip får jaga ut de s De är inte dumma inte! Kallt som det är ute i stora världen.

2009-12-29 @ 21:49:35
URL: http://ddb.blogg.se/
Postat av: Nina

ah då vet jag. funtar på å köpa sånt där. tror att theo skulle gilla det. han gillar ju å kladda. :P hah!

2009-12-30 @ 00:30:27
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0