Så trött och seg!

Ja fy vad trött och seg jag känner mig nu, blä! Morgonen startade med att Tindra vaknade klockan 5 och skulle leka med bilar och lyssna på tip tap! Då sa dock mamma Malin absolut inte! Så det var bums i säng igen och hon somnade faktiskt om otroligt nog.. Sen vaknade vi inte fören 7.40 eller nått sånt. Det var mycket bättre! Då mös vi hemma lite innan vi begav oss till torp. Äntligen fick jag Jesper till att köpa nya byxor, haha! Det var på tiden kan jag säga.. Dom enda jeansen han har är det hål i på knät. Visst, det kanske är mode, men ett par hela byxor behövs enligt mig i alla fall, haha! Sen gick vi mest och strosade, försökte få Tindra att vila men fastän hon var dödstrött så vägrade hon..vet inte riktigt varför. Så vi gav upp och åkte ut med bilen, tänkte att då kanske hon somnar i bilen, men nej..hon vägrade! Jag vet inte varför hon plötsligt vägrade att somna bara idag..så det har inte blivit någon middagsvila idag vilket resulterade i stupning i sängen klockan 18 prick! Eller ja..nått därikring..

Efter torp åkte vi hem till Jespers pappa och hade en liten julafton även där. Blev prinskorv och köttbullar och massa annat gott. Helt otroligt att jag fortfarande är mätt fastän vi åt runt 14! Haha! Men gott var det i alla fall. Tindra öppnade paket och det verkade vara lite roligare att göra det idag, haha. Kanske var för att hon inte var lika trött? Ingen aning. Men detta fick hon i alla fall.





En dockvagn med Nalle Phu på. Jättefin! Så hon gick runt med den en stund. Hon har även gått runt med den lite här hemma även om det mest var tip tap och trätåget som gällde. Men det kommer nog. Hon börjar faktiskt intressera sig lite för dockan och jag tror att det kommer bli ännu mer när den riktiga bebisen kommer. För då har ju liksom Tindra också en bebis att ta hand om. Nåja, vi får väl se. Det följde även med en säng med skötbord, en matstol och massa småartiklar som sked och gaffel m.m i detta paket. Och Frida, skyll dig själv att du satte dig i skottvinkeln, haha! ;) Efter ett tag tyckte jag att Tindra började kännas väldigt varm. Jag har iofs tyckt det hela dagen, men nu blev det värre så efter fikat så åkte vi hem. Eller jag och Tindra åkte hem och Jesper och hans bror åkte vidare till torp. Mycket riktigt, Tindra hade feber, 38.6. Suck! Tar det aldrig slut? Hon var ju för sjutton nyss sjuk!? Aja, jag är glad att hon klarade av julafton utan att vara sjuk i alla fall...

Egentligen hade vi tänkt gå på bio imorn och se Göta Kanal 3. Tror dock inte att det blir något. Känns inte bra att lämna bort Tindra när hon är sjuk. Jag sa till Jesper att han gärna fick gå med sin bror själv om han ville men vi får se som sagt. Jag får prata lite med han när han kommer hem. Jag och Tindra har i alla fall "skruvat" upp resten av grejerna till dockan och så har jag även hängt upp denna:



På Tindras dörr. Det var en julklapp från hennes gudmor. Jättefin! Jag har länge funderat på att köpa någon slags skylt eller ett väggord eller nått att hänga på Tindras dörr men nu behöver jag inte fundera mer, hihi. Den passar jättebra där! Så den tackar vi för!

Vad händer resten av denna kvällen då? Jaa, jag väntar som sagt på att Jesper ska komma hem sen vette sjutton. Jag funderar på att börja knåpa på en ny design till bloggen eftersom julen nu är över, hehe. Har dock ingen aning om vad jag ska göra så det är svårt.. Några tips? Annars blir det nog att ta det lugnt och kanske se någon film. Om det går nått vettigt på tv? Jaja vi får väl se. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll i alla fall!

Kommentarer
Postat av: frida

Malin, seriöst :o hitta du ingen snyggare bild? XD du kunde väl ha sagt till.. nu har du skämt ut mig för hela världen.. HAHA

2009-12-26 @ 22:13:48
Postat av: Nina

hej tjejen! hoppas ni haft en riktigt trevlig jul! här sitter man seg som vanligt å försöker mala av lite kommentarer. varit så jäkla dålig på att svara. men orken är verkligen väck - igen!



förstår att du är trött som har en pigg dam kl 5. skönt att hon ändå sov lite längre sen.. hoppas du kan sova ok ikväll å i natt å att du vaknar utvilad i morgon! krams

2009-12-26 @ 22:28:41
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Katja

Shit vilken fin namnskylt <3

2009-12-27 @ 14:53:36
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0