Jäkla skit då!

Nu när det ääääntligen är måne på himlen och jag smäller upp kameran på stativet så hinner jag bara ta EN bild sen dog batteriet, jävla skiiiit. Men nu sitter batteriet i laddaren för jag kommer inte gå och lägga mig fören jag får testa några bilder! Så det så! Kallt är det ute med så man får passa sig så att man inte stöter kameran för mycket för då blir det skit av allt ihop. Men den bilden jag hann ta, det var ju en GRYM skillnad att fota månen med det och mitt andra, herre jisses! Jaja jag kommer lägga in bilder, antingen imorrn eller senare på månen, om ni är intresserade.

Imorrn hade vi ju tänkt sticka ner till öppna förskolan, men det blir nog inte så. Blir nog en fika inne hos grannen istället. Blir nog trevligt, får barna busa av sig lite, haha. Inte för att dom busar sååå himla mycket med varandra än så länge. Men men så är det. Och sen ska jag nog ta en fika (japp 2 på en dag!) med en gammal jobbarkompis till mig med. Blir trevligt. Kanske skulle ta med mig kameran in till grannen imorrn, hihi. Ja, vi får väl se.

Jag blev i alla fall jäkligt glad imorse. Jag ställde mig på vågen och insåg att jag gått ner ytterligare. Nu ligger jag under 70-sträcket! WOHOO!! Så nu har jag bara 1 kg kvar, sen har jag gått ner till den vikten jag låg innan graviditeten. Visserligen så har jag planer på att gå ner till 60kg, för det är lagom för mig längd, men nu är jag på god väg i alla fall. Blir nog bra. Funderar på att börja träna på friskis och svettis men får ta det när jag har råd, för det har jag inte direkt nu. Men det löser sig. Får träna hemma så länge. Nu har jag fått tillbaka motivationen, man ska bara lyckas hålla kvar den där den är. Eller jaa, jag har väl haft rätt mycket motivation hela tiden jag är bara så förbaskat lat. Jaja men det får det bli ändring på. GO GO GO!!

Imorrn börjar Jesper att jobba igen, på sitt nya jobb. Får väl se hur det kommer gå. Men det går nog bra. Det räknas ju som nattkörning men han åker vid 17-tiden eller nått och är hemma vid 2 på natten igen. Jaja, blir nog bra detta. Det är ett jobb i alla fall. Det är ju mer än vad jag har. Jag börjar få lite panik faktiskt. Vad fasen gör jag när mina mammadagar är slut?? Gaah! Jag vill börja jobba nu. Eller egentligen inte, men känner att jag måste. Bara extra, så kan jag spara lite mammadagar och vara hemma längre med min snutta. Men det är ju så svårt för vi har inte direkt någon barnvakt i närheten som kan ta Tindra ifall att både jag och Jesper ska jobba. Aaah! Jaja det löser sig väl det med..

Fan kan inte batteriet ha laddat klart snart???? Jag blir tokig!
Får nog sluta skriva nu för annars finns risken att det blir ett riktigt låååångt klagoinlägg.
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jennyli

Annars om du känner att du kan tänka dig att plugga så kan man läsa på distans, dock rekomenderar jag inte heltid ;-) men man kan studera halvtid på distans (och få csn om man vill) och vara halvtid mammaledig! Då räcker föräldrapenningen i eeeeevigheter! :-D

2009-02-01 @ 21:58:11
URL: http://ddb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0