Mässa?!

Ja idag ska vi gå på en rekryteringsmässa som arbetsförmedlingen anordnar. Kan ju alltid hoppas att man kan få nått jobb där. Man kanske skulle skriva ut några cv som man kan ha med sig. Fasst den idén sket sig totalt, kom på att vi har glömt köpa papper till skrivaren, så vi har inget. Jaja, kan va kul att se om man hittar nått i alla fall. Jag vet att det finns ett jobb där som jag såååååå gärna vill ha, men inte kommer få eftersom jag inte har den "påbyggnadsutbildningen" som behövs. Fan också. Aja, får väl se om jag kan göra den utbildningen någon gång. För den ger ju lite mer. Och den ger mig möjlighet att jobba med det jag vill, även om det är inom vården. Men jag vill så gärna. Jag ska kolla upp vad den utbildningen kostar.

Aja, efter det så ska jag nog till föräldragruppen. Dom ska vara på biblioteket idag, så det kan väl vara skoj. Får väl se vad vi ska göra där. Jag har ju redan varit där en gång och sett hur det ser ut. Men det kanske är en annan sak nu när det är med föräldragruppen. Så det ska bli skoj. Får väl se om Jesper måste börja 14.30 idag med eller om han följer med på fg. Jaa, det var min dag. Där någonstans emellan ska vi hinna äta lite innan Jesper börjar jobba med, haha. Får väl se om vi kanske käkar på cactuz idag, jag blev lite sugen igår när Krewer sa att hon käkat en god panini där, hehe. Och jag vet ju med säkerhet att dom har goda baguetter, och vissa säger att dom har goda sallader med, haha. Men jag äter ju inte sallad. Nåja, vi får se hur det blir.

Igår innan sängdax (för Tindra) satte jag på barnkanalen och satte mig med Tindra i soffan. Dom visade Nicke Nyfiken, och Tindra var som förstenad, haha. Hon tyckte minsann att Nicke Nyfiken var en rolig liten filur, hehe. Aja nu sitter Tindra och gnäller, så jag ska försöka lägga henne en stund innan vi ska åka.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0