Sjuk i huvet!

Jag har nyss läst det mest bizarra blogginlägget i mitt liv. Det handlar om amning. Hon tycker alltså att det ska bli olagligt att amma ett barn som är äldre än 6 månader. Sen skriver hon att hon tycker att det är vidrigt att amma en 12-åring, DÄR håller jag ju faktiskt med henne. MEN hon tror/tycker att barn som ammas inte blir normalbegåvade. Vad är det för bullcrap? Klart fan att barn som ammas upp till ett års ålder blir normalbegåvat! Jag förstår inte riktigt hennes sätt att se detta. Sen skriver hon att vi mammor TVINGAR bebisen att suga på bröstet. Gör vi det? Nää. Nu har jag väl ingen talan egentligen då jag bara "lyckades" amma i en och en halv månad eftersom min mjölk var för tunn och min dotter för lat. Och jag ville inte tvinga henne att suga mer och gå hungrig, men ändå. Sen hade hon skrivit en kommentar som löd (UNGEFÄR) såhär: Jag vet hur jag reagerar när någon suger på mina bröstvårtor, jag blir kåt! Eh?! Skulle man alltså bli kåt när ens eget barn ligger och äter MAT och känner antagligen både närhet och trygghet, nää skulle inte tro det heller. Och visst, skulle jag ammat längre än vad jag gjorde skulle jag ändå försökt avvänja min bebis från amningen när hon var runt 4-6 månader för att lära den äta vanlig mat. Men detta inlägget är näst intill patetiskt. Nu tänker inte jag säga att hon inte får uttrycka sig med tanke på att hon inte har barn, alla får väl ha åsikter. Men lite fakta hade ju inte skadat. Jag är absolut inget proffs vad gäller amning o.s.v. men jag ser helt enkelt att hon har fel i detta. Och nu skriver jag som henne: som Liza Marklund säger, detta är min sanning. Detta är JAG som har tolkat det hon skrev. Vill ni läsa inlägget? Varsågoda! http://finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1064744 Det är alltså Katrin (föredetta Schulman) som skriver.

Nä nu ska jag vara lite social..tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilket sjukt inlägg hon hade skrivit. Håller fullt ut med dig.



Förresten, vilken söt dotter du har!



Ha en trevlig helg! /Matilda

2009-01-23 @ 14:17:59
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0