Våran dag!

Ja vi hade ju planer på att åka på babysim idag, men jag hittade inga badbyxor som passade Tindra riktigt. Det var 3-6 månader eller 4-8 kg som gällde. Och jag menar varför ska vi köpa ett par badbrallor som hon kan använda 1 gång sen är dom för små? Nää så vi struntade i det. Men i alla fall så började vi dagen med en frukost på obs, ÄNTLIGEN! Det är så himla gott att äta frukost där. Kokta ägg, fil och cheerios, mackor med skinka och ett glas apelsinjuice. Det var min frukost det! sen gick vi på torp en sväng men beslöt oss ganska snabbt att åka till överby istället. Jag har inte gått där ute sen jag var gravid, så det var skoj. Först tvättade vi bilen. Sen gick vi till cubus, där köpte vi 2 bodys till Tindra. På den ena står det gullunge och på den andra står det mad about dad. Skitsöta! Får väl ta kort på dom och visa sen. Sen gick vi runt i en massa affärer. Men det blir nog att åka dit nästa vecka igen. Jesper behöver nya skor så jag och tant krewer kan åka dit nån dag, hehe. Vi hittade ju ett par skor men Jesper får sån beslutsångest så därför får jag åka och köpa dom åt han, haha. Efter överby så åkte vi hem igen.

Nu är Jesper och handlar lite mys inför kvällen. Han köper mat bland annat. Vi ska äta potatisgratäng och kött ikväll. Och så köper han en baguette till mig och nått lätt till han som vi kan äta nu när det kurrar i magen. Sen ska vi faktiskt mysa med lite popcorn och sånt gott ikväll. Sen är det slut på det ett tag till. Jag har i alla fall blivit duktig. Äter inget sånt på veckorna. Och det har faktiskt gått rätt bra denna veckan. Så jag är rätt stolt. Och så har jag ju gått ner i vikt med, så nu känner man motivationen komma tillbaka sakta men säkert! Har gått ner 2 kg på 1½ vecka. Ganska lagom faktiskt. Och jag blev sååå glad när jag ställde mig på vågen! Funderar på att strunta i cambridge-metoden. Men om jag inte lyckas gå ner i vikt nu, jag ska iaf ge det en månad till, DÅ ska jag prova den!

Fy fasen vad jag tjattrar på nu. Det är ju som att jag aldrig skrivit blogg tidigare.  Men jag är inte klar än. Tänkte skriva några rader om Tindras utveckling med, hehe. Nått intressant måste ju mina släktingar i norr få att läsa. Hon har fått tillbaka aptiten REJÄLT nu. Nu äter hon (nästan) en hel STOR burk mat varje gång hon äter det. Hon sitter STABILT utan stöd nu och hon kan stå med stöd ibland. Hon vill gärna hålla i skeden själv när hon ska äta och hon lyckas faktiskt få in mat i munnen! Helt otroligt! Hon ålar sig sakta men säkert, oftast i cirklar och hon har börjat få in sina knän under magen, nu fattas bara att armarna ska hänga med så hon kan börja krypa. Hon ÄLSKAR att stå och hoppa, både i knät och i sin favvoleksak, hoppgungan. Tänkte köpt en lära-gå-stol idag, men vi väntar lite. För hon hade lite för korta ben för den, hon stod på tå i det lägsta läget. Så vi tänte kolla om vi hittar en annan modell. Finns det nått mer att säga? Hon är kittlig och brister ut i ett gapskratt varje gång man kittlar henne. Hon tycker att våra katter är det roligaste som finns, i alla fall när dom rör på sig. Det är EXTRA roligt att dra dom i pälsen, hehe. Stackars katter. På 7månaders-kontrollen som vi var på i tisdags så vägde hon 7490 gram och hon var 67,5 centimeter lång. Stora damen. Kläderna i storlek 68 BÖRJAR bli lite för små, så nu har jag börjat handla storlek 74. Men jag har ju beställt bodyförlängare från pippilotta så hon kommer kunna ha 68 ett tag till, säkert även vissa 62-kläder. Inga tänder ännu men man ser två vita prickar (där hörn/huggtänderna) i underkäken. Spännande spännande.

Nä nu får jag sluta, det är väl ingen novell jag ska skriva heller. Måste bara skriva en sak till, nu har vi SNÖ!! Igen..men den kommer nog försvinna imorrn eller nått..

Puss på er! Och en extra stor puss och kram till mina norrlänningar!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mysig header... du bor inte i Sthlm va? Me tanke på att du faktiskt verkar gilla snön menar ja.. ;)

2009-01-23 @ 20:42:20
URL: http://angeleyes81.blogg.se/
Postat av: Marie

hehe... ja... "däruppe" måste man väl gilla snön... har vä inte så mycket val, om man inte gillar den måste man väl göra som du och bege sig söderöver! =)

2009-01-23 @ 21:04:01
URL: http://angeleyes81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0