Tur och otur...

Ja jag tänkte bara berätta lite snabbt och kort om våran dag...

Började ju bra med spöregn. Men så fort vi kom till Göteborg så slutade det. Det duggade en aning bara. Men sen slutade det helt och vi har faktiskt haft uppehåll hela dagen! GÖTT SOM FAN!! Så det blev massa karuseller (nej det är absolut ingen fara att åka karuseller när man är gravid så länge det inte riskerar att slå mot magen!!!) och spelande på hjulen. Ska lägga upp dom få bilderna jag tog. Men jag gör det imorrn på bilddagboken, för jag orkar inte idag. Sen sprack ju Jespers byxor där med, haha! Det var ju faktiskt lite skoj. Andra attraktionen vi skulle åka så upptäckte vi att dom spruckit i röven, hahaha!!! Bildbevis finns på bdb. Fast på den bilden var byxorna "lagade" med två säkerhetsnålar, haha!

Nåja, nog om Liseberg för denna gången. Det blev som sagt en lyckad dag. Oturen kom först när vi var påväg hem. Började med en kö..men vi körde en annan väg dit kön släppt. Men när vi kommer till stenungsund så börjar bilen vibrera ordentligt och det låter som att däcket vobblar. Men vi förstod snabbt att det INTE var punktering i alla fall. Men jag sa åt Jesper att stanna i alla fall, för säkerhets skull. Detta gjorde vi också. I ödsmål på rastplatsen. Ut stiger jag och blir mött av ett stoooort rökmoln. Ropar åt Jesper att han måsta kliva ut! Det rök som fan och luktade något som inte var av denna värld. Jesper ringer till Mazda assistans (en tillägsförsäkring som vi faktiskt har!) och sen var det bara vänta. För dom tyckte absolut att vi skulle bärga bilen. Bärgare kommer och nu kör vi runt med en volvo v50 helt plötsligt. Ja så är historien. Här kommer lite bilder från vårat lilla äventyr.

Hej då bilen....



Hej hyrbil!



Så nu kör vi alltså runt i denna. Med en stor buckla på kofångaren bak, haha! Dock inte vi som gjort den tack och lov!



Nä det får faktiskt vara allt från mig. För nu vill jag gå och nana!
Sov så gott alla nattsuddare!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0