Jäsning pågår

Den rubriken får ni tolka hur ni vill. Men i alla fall, idag blev det inte riktigt som jag tänkt mig..har inte gjort allt jag skulle idag, haha! Jag har hängt/vikt tvätt och stoppat på en ny maskin i alla fall. Men resten sket sig. Fasst dagen är inte slut än så jag tror att jag har kvar listan. Jag hittar inte gardinstångsfästena än men jag kanske gör det innan kvällen är slut. Gardinerna i datarummet kommer hängas upp med häftstift tills vidare, haha! Jag har ju inte gardinstänger så det räcker till en fyra! Jag har ju bara bott i ettor eller tvåor! Hallå eller?! Aja, det får gå i alla fall, tills vi varit och handlat, hehe. Men istället har jag ju gjort ugnspannkaka till middag. Sen ställde jag mig och gjorde bullar. Men jag misslyckades BIGTIME med degen. Råkade läsa fel på receptet och hade i för mycket smör vilket resulterade i att jag hade för lite mjöl kvar..suck! Så degen blev alldeles för geggig och mjuk. Den gick alltså inte att kavla ut. Så jag gjorde små korvar och lade på fyllningen, sen rullade jag ihop korvarna. Det resulterade också i bamsebullar, haha! Men jag kan lova att dom blev jääääkligt goda!! Det var nog dom godaste bullarna jag smakat i hela mitt liv! Så misslyckandet blev ganska lyckat i slutändan ändå. Men jag kommer nog aldrig bli någon riktig husmor..kan ju inte ens baka bullar, hahaha!! Här kommer en bild på mitt mästerverk i alla fall!



Om ni kollar noga ser ni att jag även försökte göra en fläta..men den gick sönder när jag lyfte den från plåten, hehe.

Så jag har faktiskt inte varit lat idag! Plus att jag har städat och plockat upp lite till i köket! Så som sagt, ingen latsida här inte! Men jag känner nu att jag ska vänta till lillfisan gått och lagt sig. Känns som att man kan få mer gjort då, för min lilla kräver enormt mycket uppmärksamhet nu, hehe. Nu är hon och drar i mina ben. Så som avslutning ska jag bjussa på en liten magbild..det börjar bli svårt att dölja detta nu..



JA jag använder redan mammabyxor! Dom är skönast just nu, hehe.

Ha en trevlig kväll folket!

Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis vad fantastiskt härligt både jäsning i ugnen & i magen.

Jag avundas dig, jag ÄLSKAR att vara gravid Hihi.

Ha nu en skön kväll & ta hand om bullen ;D

Kraam<3

2009-06-02 @ 19:58:31
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0