Köket är iordning!

Ja då har man hunnit greja lite till. I köket. Hittade gardinstångsfästena så nu hänger gardiner i köket också, skönt! Har diskat en maskin också som jag hade tänkt tömma plus att jag ska hänga upp lite mer tvätt också. Men det är ju ingen brådska. Det går ju fort. Jag blev i alla fall väldigt nöjd med köket måste jag säga, hehe. Nu behövs egentligen bara dammsugning och skurning där inne. Sen har jag även ställt upp kattmaten och deras vatten på en bänk i köket. Ska försöka lära dom äta där bara. För dom är ju lärda att det är fel att vara på bänken. Men eftersom vi tänkt att Tindra ska få krypa runt i hela lägenheten så ställde vi upp maten på bänken. För annars tar det 2 sekunder innan Tindra är i deras matskålar, hehe. Nåja, får väl se hur det går för missarna att äta där. Annars får vi väl köpa nått som vi kan stänga av köket med men som katterna fortfarande kan hoppa över. Aja, vi lämnar det åt ödet så länge. Nu vill jag bli klar med vardagsrummet och datarummet också! Men det lär väl ta tid. Vet inte riktigt när vardagsrummet kan bli klart. För Åkeborg skulle komma hem till oss någon helg och hjälpa oss på upp tv på väggen på rätt sätt (gipsväggar!). Sen behöver vi ju dvdhyllorna. Men jag tror att jag ska låta filmerna stå kvar i flyttkartonger så kan jag ställa in kartongerna i datarummet så länge. Så får det nog bli. Så jag kan NÄSTAN bli klar i tv-rummet snart, haha. Aja, det blir nog bra..

Morgondagens projekt blir datarummet. För det ska Jesper få hjälpa till med! Tänkte att vi skulle få iordning så pass att Jennifer får plats där inne när hon kommer till helgen. Så att hon får plats med sina grejer plus att vi tänkte ställa in "tältsängen" som vi fått låna av grannen där inne. Nåja, får väl se om jag får någon fart på Jesper imorrn. Han har ju en förmåga att vilja skjuta på allt! Eller hur älskling?? HAHA!! Aja, men vi får se om JAG orkar imorrn. För det kan hända att jag har alldeles för ont i ryggen imorrn. Förra gången jag grejade såhär mycket hade jag ont i ryggen i 3 dagar efteråt. Idag är första dagen som jag inte haft ont. Men nu börjar jag få ont igen. Men jag ska inte greja så mycket mer idag och då borde jag orka mer imorrn.

Men herre gud vad jag tjötar om städning/plockning/flyttning, hehe. Men det blir lätt så när det är det enda man grejat med idag som varit vettigt, hehe. Men jag får nog sluta nu...

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0