Ser inte bra ut..

Nä vädret ser inte lovande ut alls längre. Det är regnmoln över oss som ser ut att spricka i världens regn när som hellst. Men men, sånt är livet. Så nu blir det till att vara hemma hela dagen ändå. Ska snart hänga lite tvätt och slänga på en ny maskin. Hittade ju en massa arbetskläder och jackor när jag packade upp den säcken från förrådet igår, så det ska tvättas. Nice värre! Sen ska jag se om det är nått mer jag kan packa upp. Skulle ju kunna packa upp lite kartonger och lägga alla filmer i en särskild kartong fram tills att vi får köpt dom dvdskåpen. För jag vet inte vart vi ska lägga alla filmer annars. Sen är det ju det där datarummet med. Hmm..jaa jag har ju lite att göra om jag känner för att sätta fart ikväll. För jag orkar inte greja så mycket så länge lillfisan är vaken.

Idag går man ju in i vecka 13 också. Jag har gått 12 fulla veckor i graviditeten. Såhär står det på barntotal.se:

I magen:

Moderkakan sköter hela utbytet av näringsprodukter och avfallsprodukter. Den producerar också hormonerna progesteron och östriol som hjälper kroppen att bibehålla graviditeten. Tidigare producerades blodkropparna i gulsäcken, som egentligen inte har någon annan uppgift, men nu har gulsäcken tjänat sitt syfte. Från och med nu producerar fostrets lever och mjälte blodkropparna - och snart börjar också benmärgen att producera blodkroppar.

Barnets ögonlock är stängda för att skydda ögonen som är under utveckling. Fostret kan också vara kapabelt att stoppa en tumme i munnen även om sugmuskulaturen inte är färdigutvecklad än. Flera revben kan vara synliga och vävnader som kommer att bilda ben är under utveckling i fostrets huvud, ben och armar. Bukspottkörteln har börjat producera insulin. Huvudet växer långsammare än tidigare. Få missbildningar tillkommer efter vecka 13.




 vikt.JPG langd.JPG

35 gram

70-80 mm



Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).

Hur mår jag då?? Jaa, ganska bra..har fortfarande inte riktigt kunna smälta att jag är gravid igen. Men det är ju smällar man får ta. Det går säkert bra. Men jag blir bara så trött på komentarer "varför skyddade ni er inte då??" FÖR ATT MAN FÖRHELVETE KAN GÖRA MISSTAG ELLER???? Aja, skit samma. Jag tar inte åt mig för att vi hade slut kondomer..ursäkta mig! Lägg er inte i bara, vad är det som är så svårt? MIND YOUR OWN BUISNESS! Eller hur det nu stavas..

Nä nu ska jag hänga tvätt!
Ha en trevlig dag folket!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Eller hur, jag menar, varför ska alla lägga sig i?:S även om det inte var planerat så misstänker jag att barnet är lika välkommet ändå!! <3

2009-06-07 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0