Valet!

Jaa, det gick inte riktigt som jag tänkt mig faktiskt. Men att piratpartiet skulle få 1 mandat i eu-parlamentet trodde jag faktiskt inte! Jag fattar inte varför heller? Är människor så korkade? Vad står piratpartiet för egentligen? Fri nedladdning och mer integritet på internet? Visst, det är toppenbra om dom får igenom sina förslag! Jag är helt för fri nedladdning och sån skit. Men ett mandat i eu-parlamentet? Vad vill dom mer ha igenom? Jag har faktiskt inte hört något annat. Men något mer måste dom väl ha? Eller? Jaa, jag vet inte. Jag röstade INTE på dom i alla fall. Jag och Jesper var ju och förtidsröstade för ett tag sen och det var skönt att slippa gå i det spöregnet som var igårkväll. Men jag hade i alla fall hoppats på lite bättre resultat. Men nu ser jag fram emot bättre resultat på nästa val. Det är väl nästa år om jag inte minns fel? Aja, jag är glad så länge inte moderaterna får makten igen!

Källa: Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5333313.ab)

Idag blev det lite panik för mitt lag. Måste väcka Jesper tidigare och jag måste snart hoppa in i duschen för att hinna. Vi ska ju vara på dagis klockan 10!! Det hade jag helt glömt bort!! Ska på ett sånt där "inför-dagisstarten-möte" och prata om matvanor och sånt som dagis behöver veta. För inskolningen börjar den 22 juni. Jaa på Tindras födelsedag! Vi har till och med fått betala första dagisavgiften. Men jag fattar inte riktigt. Jag hoppas inte att vi måste betala för HELA juni när vi inte ens kommer gå halva liksom. Aja, det blir nog bra detta. Får i alla fall bli en flaska för Tindra innan vi går till dagis, för vi hinner inte sitta och käka frukost som vi brukar göra runt 10. Nåja, det blir bra.

Nu måste jag greja iordning så att vi kan gå till dagis utan att komma för sent!
Ha en supertrevlig dag folket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0