WOW! Vilken morgon!

Telefonen ringer..klockan 08.10!!
Jag: Hej, det är Malin!
Han: Ja hejsan, jag ringer från Bauhaus hur står det till?
Jag: ?? Jotack det är bara bra...
Han: Det är så att vi söker personal här över sommaren och jag ringde till arbetsförmedlingen och då fick jag ditt namn.
Jag: Aa, okej?
Han: Jaa och innan vi kan bestämma oss hade jag behövt träffa dig innan, skulle du vara intresserad?
Jag: Absolut!
Han: Bra! Skulle du ha möjlighet att komma hit idag redan?
Jag: Ja visst kan jag det!
Han: Det låter bra, är det någon speciell tid du kan komma?
Jag, Jaa jag kan komma efter klockan 10.
Han: Vad bra, vad sägs om 10.45?
Jag: Går jättebra! Vi ses då!

Sen var det lite mer tjöt om vem jag ska fråga efter och så vidare. Men fatta vad roligt!! Jag har fått mig en anställningsintervju på bauhaus!! Jag har sökt jobb där förut utan lycka och nu ringer dom och frågar efter MIG! WIIIE!!! Tänk om jag kan få jobb där!? Visserligen så är det ju kvällsjobb ibland, men då får jag faktiskt försöka lösa det med Tindra och så vidare. Förhoppningsvis får man ju ett schema och då har jag kanske lite tid på mig att försöka fixa barnvakt. Åååh vad roligt!! Önska mig lycka till nu!!!

Det negativa är väl att jag får skjuta fram resan till norrland något. Men jag kommer i alla fall. Men men, jag får väl antagligen svar på det i eftermiddag då. HIHIHI jag är så glad!

Vad händer mer idag då? Jo vi ska åka till tippen en sväng, sen ska vi och hälsa på Jespers pappa. Ikväll var det väl tänkt att vi skulle grilla men jag vette tusan egentligen. Det är ju såååå trist väder och bara regnar. Men jag får väl fråga vad Jesper är sugen på. Jag tänkte att jag skulle väcka han vid halv 10 så han får en chans att vakna innan jag ska åka. Så får han välja om han ska åka med eller om jag åker själv och han är hemma med Tindra. Men gud vad jag blev uppe i varv nu, hihi.

Måste nog sluta skriva nu för det blir så tjatigt annars!
Men än en gång, önska mig lycka till!
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Eva

Sånt där händer inte ofta, lycka till!



Visst är det skönt med Oskars tand men vi får väl avvakta och se om den trots allt fått någon skada, men dom trodde ju inte det.

2009-06-12 @ 08:46:15
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad kul, hoppas det går bra!

Har alltid tyckt att det verkar kul att jobba på Bauhaus!

2009-06-12 @ 09:56:36
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0