Tindras första skor

Ja vi tog en tripp till torp förut. Skulle egentligen bara handla. Men Tindra hade ju fått på sig en jacka idag istället för den varma overallen, och då såg det så tomt och kallt ut på hennes små fötter så vi gick in på kappahl och köpte ett par skor. Det är ju inga direkt tjocka skor och det är ingen riktig sula på dom. Det är mer moccasiner, men dom kanske "skyddar" lite ändå. Mot kylan tänker jag..jaja, det såg bättre ut än att ta ut henne i strumplästen i alla fall. Och så var dom ju suuuupersöta givetvis! Titta här bara, hihi.



Hon tyckte ju att skorna var väldigt spännande också. Hon satt och lekte med dom när hon satt i bilen, hehe. Nåja så var det med det.

Nu ska jag alldeles snart laga lite mat tror jag. Det blir kött och potatissallad! Vi hade ju tänkt grilla, men nu har solen gått i moln och det är kallt ute. Blåser gör det med så vi får helt enkelt skippa det idag. Kanske imorrn? Nja vi får se. Jag känner ju inte direkt för att grilla själv. Det blir ingen fest för mig i helgen. Jag har tappat suget. Trött är jag med. Och min mage är i uppror. Undra om jag har ätit nått olämpligt..? Jag kanske har blivit så känslig mot mjölkprodukter så att jag inte ens kan ha det i maten längre? Eller kanske det var pizzan som vi syndade med igår? Aja, nått är det i alla fall. Jag mår ju inte dåligt så det är nog knappast magsjuka. Aja, det blir nog bra. Nu ska vi ta och försöka röja lite, sen ska jag ta fram snabeldraken och dra ett varv genom lägenheten. Vi får ju främmande idag med.

Nä nu får jag dra, gubben ropar på MIG för en gångs skull, haha!
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0