Ge järnet!

Ja nu jäklarns har jag en dunderkur med järn laddat! Eller nää, jag har redan smällt i mig det men det ser verkligen ut som en god (ironi) cocktail när man lägger det på brickan, haha! Ett shotglas med ferronol, ett stoooort piller och en mugg med nyponsoppa. Smaskig blandning detdär! Vill ni se hur det ser ut? Men det får ni inte för som vanligt så funkade det inte att ladda upp bilder. Men tillbaka till tabletten. Jag ringde nämligen min bm för att få prata med henne personligen och inte med hennes kassa bm-student. Hon rekomenderade att jag skulle försöka köpa niferex. För dom går nämligen att ta isär. Det är en jättestor kapsel men den går att dela på så att alla "minipiller" som är i den går att hälla ut. Så detta testade jag och gud vad lätt det gick plötsligt! Visserligen tyckte hon att jag skulle fortsätta ta ferronolen också så nu har jag dubbel dos av järn kan man säga. Får väl hoppas att det hjälper något..

Dagen idag på praktiken, jaa, jag har ju som sagt ingen ork i kroppen så jag fick inte gjort så mycket egentligen. Satt och kollade på tågbiljetter till sthlm nästa vecka. Men fy sjutton vad dyrt det blir! Men men, det finns inte så mycket att göra åt det. Tur att Björn i alla fall fick ner priserna på hotellet. Hade han inte fått det så övervägde jag faktiskt att stanna hemma för att göra det så billigt som möjligt. Men det är ju i alla fall löst nu så jaa, vi åker om en vecka. Och jag hoppas verkligen att jag kan ha fått upp mitt hb tills dess så att jag orkar vara social och kanske på bättre humör. Jag och Jesper ska ju turas om att vara på hotellet med Tindra eftersom mässan är på kvällarna. Jaja, det blir nog bra detta!

Imorn blir det dock att försöka fota lite på praktiken. Måste ju fota alla produkter innan onsdag då det är tänkt att webshopen ska öppna. Sen får vi även besök av sellecta imorn på eftermiddagen. Men jag ser nog mest fram emot lunchen, haha! Jag och Jesper funderar på att käka på atlantic på lunchen imorn, hihi. Så sjukt jäkla gott alltså! Men får väl se hur det blir med det.

Nästa vecka på Tisdag får vi i alla fall hämta det "nya" köksbordet och stolarna. Äntligen slipper vi det trasiga, haha! Då får vi se om jag klär om stolarna eller om jag låter det vara. Bättre kommer det då bli i alla fall. Även en säng till Tindra kommer hämtas. Ska pröva montera den i hennes rum så jag får se hur det blir. Vet inte om vi behöver köpa en ny madrass bara, men det är ju lugnt. Och så behöver hon ju självklart nytt täcke och kudde, men det är på gång det med. Ska beställa hem det från haléns tror jag det var och så måste hon ju självklart få lite nya sängkläder, hihi! Alltså jag menar påslakanset om ni inte förstod när jag sa sängkläder, haha!

Nä nu får jag sluta skriva, blev nog långt ändå. Kanske skriver mer sen när jag kollat vad som finns mer för roligt på haléns, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0