Mår skit!

Lite väl att ta i kanske men bra mår jag inte. Huvudet är tungt och gör ont och så har jag fått ont i halsen också. Dock tror jag inte att jag har någon feber ännu men har en känsla av att det kommer.. Jag får nog helt enkelt ta smällen denna gången. Jag har ju klarat mig otroligt bra denna hösten ändå så jag har bara väntat på detta. Jag har ju inte varit sjuk och knappt förkyld på hela hösten och det är inte likt mig. Jag brukar bli sjuk en gång (minst) på hösten och en på vintern/våren. Nåja, känns ju bra om man kan "göra bort" att vara sjuk innan lilla vildingen kommer i alla fall.

Hur mår Tindra då? Jaa, fortfarande feber i alla fall. Jag sprang över till apoteket förut och köpte lite ipren som hon fick en slurk av en stund innan hon skulle sova. Stod på förpackningen att det skulle ta 30-60 minuter innan den verkade så vi körde på det. Men jag blir lite orolig för henne. Hon vägrar äta nånting alls över huvud taget! Visst hon brukar vägra äta vanlig mat men välling brukar jag alltid få i henne, no mather what! I alla fall en liten skvätt. Men hon har inte velat ha nått på hela dagen. Ätit en halv flaska då och då bara. Nu innan läggdags dissade hon flaskan helt och hållet! En klunk sen var det bra. Undra om hon också har ont i halsen? För lyssna på detta..hon ville inte ens äta en kaka! Då är det nått som verkligen inte är bra. Lite majs petade hon i sig till lunch. Hur kan man kolla om ungar har ont i halsen förutom att dom kanske petar sig i munnen? För hon har ju alltid fingrar eller andra grejer i munnen så det är lite svårt att veta..tips är välkomna!

Men över till något heeelt annat! Jag hade tänkt visa Tindras nya kläder lite, hihi. Björn ville absolut köpa någonting till Tindra för han har aldrig gett något till henne (hans egna ord dock!) så han insisterade! Det blev att han köpte en finstickad klänning med favoritkissen Hello Kitty på och även en typ, dunväst med samma kisse på. Så jag tjuvvisar faktiskt 2 bilder här utan stämpel men nåde den som rör dem utan att fråga!



Ni kommer nog att få en bättre bild när hon har västen på sig. Nu satt hon ju i vagnen när vi väntade på tunnelbanan.



Just det! Jeansleggingsen är även dom köpte här, av mig och Jesper själva, men erkän att det passade grymt bra ihop!? Hihi, jag älskar dom i alla fall! Hela outfiten faktiskt! Så tack Björn för klänningen+västen och jaa, självklart för hela resan trots att den inte alls blev som vi tänkt oss..

Imorn är det i alla fall bestämt att vi ska åka in till Stockholm igen. Vi ska nämligen träffa Jespers kompisar Stefan och Maria (även kallad Ia). Käka lunch med dom och lite sådär. Ska bli trevligt. Hade ju gärna hellre varit frisk, speciellt Tindra med, men men, vad gör man? Tindra är ju i alla fall ruskigt pigg på dagarna så hon blir nog minsta problemet imorn. Värre med en annan, haha!

Nää nu ska jag ta och kika runt en sväng innan jag går och lägger mig. Ha en trevlig kväll, jag får ha fredagsmys för mig själv.. Kommer nog inte hinna blogga imorgonbitti heller så ni får även ha en trevlig morgondag! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jennyli

Alfons älskar oxå flytande medicin, medans Lucas kräks om man ens lyckas få i honom ngt s



Stackarn, hon har säkert ont i halsen! Ni får ge henne isglass eller något så hon får i sig socker o vätska! Lilla pluttan.. Och Hello Kitty klänningen var JÄTTESÖT!

2009-11-27 @ 21:34:29
URL: http://ddb.blogg.se/
Postat av: Katja

Ni får ha en mysig helg :)

2009-11-27 @ 21:44:51
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Sophia

Det kan ju vara tänder också :)

Tyra har också varit så sjuk en gång, ville inte ha välling eller nått.

Ni kan ju testa med saft? O´boy?

Det gjorde vi, det funkade och då tänkte jag enbart att det är bra att hon får i sig något drickbart så vi testade alla möjliga goda drycker...



Jag ska läsa de kurserna för att Markus kanske ska starta eget, kan vara kul att kunna =) Sedan så tycker jag några av kurserna verkar roliga med =)

2009-11-29 @ 09:33:39
URL: http://slns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0