Ny vecka och smått kaos..

Ja idag byter man vecka igen. Har gått 34 hela veckor idag och går alltså in i vecka 35. Magen? Den växer så det knakar, bokstavligt talat! Nu börjar den bli ruskigt otymplig också, tung och det känns som att mina revben ska sprängas utåt. Det är alltså skönt att klämma ihop dom med lite kraft om ni förstår? Nja, jag är inte så bra på att förklara. Jag tänkte dock bjuda på en magbild som jag oftast gör varje vecka! Dock är den av sämre kvalité..



Just nu känner jag att det är lite kaotiskt här hemma. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt som ska göras och Jesper hinner inte hjälpa mig för att dom ska packa och greja med bilen inför imorgon. Jag har dock packat det mesta i alla fall, skönt. Bara sånna där "sista-minuten-grejer" kvar och det får jag packa under morgonen imorrn. Sen har jag städat av lite här hemma så att det ser ok ut, hade behövt dammsuga också men jag får försöka hinna det imorrn för min rygg säger numera NONONO! Har jävligt ont rent ut sagt! Sen har kvällen bestått av sammandragningar. Beror säkert på att jag håller igång såpass så jag får nog ta och lugna ner mig nu om jag inte vill att ungen ska komma pronto. Det har jag ju dock inte tid med, att bebis ska komma nu alltså. Nej hon får allt ta och vänta tills efter nyår minsann. Har ju dock en känsla att så icket är fallet men förhoppningsvis har min magkänsla ordentligt fel.. Aja det återstår att se..

Är sjukt trött nu alltså. Och jag har en sak till jag måste städa, fan också! Toan är ruskigt äcklig och ingenting som jag vill komma hem till efter våran resa. Men jag får nog sätta Jesper på att plocka undan lite där inne sen när han kommer hem. Hoppas att han orkar det bara. Annars får jag väl göra det ändå, för det SKA göras innan vi åker, punkt slut! Jag hoppas dock att Jesper snart kommer hem med min middag. Blir panpizza, ovanligt va? Gott och snabbt det är mitt motto just nu. Orkar inte laga mat. Under detta inlägg har jag haft 2 sammandragningar hittils. Bör nog verkligen ta det lugnt resten av kvällen..

Men nått roligt idag? JO! Tindras nya byxor som jag beställde har kommit, hehe. Nä jag beställde inte bara byxor utan även täcken och kuddar ruskigt billigt från ellos. Jag har alltså jagat sånna byxor till henne länge men har aldrig lyckats hitta i rätt storlek. Nu hittade jag som sagt på ellos och jag är helt kär i dom. Dom är fodrade med så det blir perfekt att ha på sig här i vinter. Ja, hon använder dom såklart nu men det är väl vinter? Eller? Svensk (söderländsk) vinter med 7-8 plusgrader och regn.. Nää idag var det dock sol så det kändes som en riktigt fin höstdag. Jaja, nu tänkte jag i alla fall visa byxorna om ni är intresserade hur dom ser ut?



Fina, eller hur? Dock var resåren längst ner lite stor så jag fick vika upp dom endel, men det är ju bara bra, då har hon nått att växa i.

Nää hörni, nu ska jag gå och slänga in tvätten i torktumlaren och sen ska jag nog sätta mig och kolla på det nyaste one tree hill-avsnittet om jag hinner. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hejsan!

Du, gumman.. stressa inte så kommer du hinna färdigt med allt i tid.. :)

Mysmage juh..

Ja ringarna är verkligen fina juh!

Hur firar ni jul annars?

Kram!

2009-11-24 @ 23:57:10
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Trees

Haha jag vet.. du menar så att jag har ryggen fri sedan när folk börjar kommentera om att tipset inte fungerade. AA smart;)

Lycka till med bebisen:)

2009-11-25 @ 23:11:22
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0