Flängt runt även idag!

Ja då har vi varit och flängt runt hela dagen idag med, hehe. Men idag funderar jag på om jag inte är mest nöjd över denna dagen, hehe. Det har blivit endel shopping idag med. Men eftersom vi struntade i att åka till Ullared så känner jag att det inte gör någonting. Vi var värda att unna oss detta. Även om det kanske var mest jag som unnade oss, haha! Kan börja med att säga att jag ÄNTLIGEN fick köpt min älskade dammsugare som jag trånat efter så länge! Presentpengarna jag fick av pappa skulle ju gå till den tyckte han och det gjorde dom ju nu! Iih vad jag älskar den! Den är lätt och smidig och man behöver inte få ont i ryggen. Very nice! Och SJÄLVFALLET är den rosa! Annars hade jag nog inte köpt den, hehe!


Så nu står den i ett hörn i köket och bara väntar på att behövas, haha!
Blev även köpt en ny kökslampa. Men när vi skulle montera den kom vi på att vi hade behövt en slagborr. Det är något som inte finns i detta hushåll och med betongtak hade det behövts. Så denna får ni se bild på när vi fått tag på en sån borr. Jespers pappa har en som vi kanske kan låna. Får se. För jag har ju nämligen inte fått upp den superfina sänghimeln som vi fick av min storasyster än heller p.g.a att vi inte haft någon borr. Så nu ska vi ta tag i detta tycker jag. Men vi har grejat desto mer i Tindras rum idag. Kolla här!


Har alltså hängt upp hyllan som alla gosedjur sitter på, städat, flyttat poolen med bollar i och ställt iordning korgarna med leksaker, flyttat tavlorna och bytt gardiner. Gardinerna fick hon häromdagen av sin farmor och dom passade jättebra! Behövde inte ens sy upp dom en centimeter! Kanske lite dålig bild på dom men det blev superbra i alla fall. Slängde även med en bild på vårat provisoriska ställe för barnvagnen (syskonvagnen). Tanken är att den ska stå inne i kläkammarn sen. Men vi har inte riktigt orkat greja där inne faktiskt. Och den står inte ivägen där den står nu så det gör inte så mycket. Den är ju praktisk att ha som ställning för ännu fler gosedjur, haha!

Sen köpte vi även nya ljushållare som jag hängt upp i köksfönstret. Det hade nämligen öppnat en ny heminredningsbutik ute på överby i Trollhättan. Så därför blev det mest sånna prylar. Och det var verkligen inte dyrt där inne! Ljushållarna kostade 19kr/st, lampan kostade 299kr och Tindras kudde (finns på bdb) 59kr. Jag ska absolut dit igen! Får nog bli en sväng innan jul för dom hade lite snygga julpyntsaker där med. Sånna butiker gillar vi! Tänk om nått sånt kunde öppna här i stan med. Här har vi bara tråkiga och vanliga butiker. Skitstad! Aja, såhär ser ljushållarna ut i alla fall.


Lite oskarp bild kanske men ork. Jag får väl visa även dom när det brinner i dom, hehe. Jag har i alla fall räknat ut att jag inte har lika mycket ljusgrejer som i förra lägenheten. Jag har helt enkelt inte brytt mig om att packa upp dom. Förut gjorde jag alltså slut på nästan ett helt 100pack med värmeljus VARJE gång jag tände ljus, haha! Riktigt så mycket är det inte längre. Nu gör jag slut på ett halv kanske. Lite mindre än ett halvt. Tror jag tände 32 värmeljus sist. Plus några blockljus och utomhuslyktor (2). Nu kanske ni förstår varför jag gillar hösten så mycket? Jag älskar att tända ljus!

Men nu ska jag sluta tjata om mina ljus och se om jag kan kika runt lite innan jag sätter mig och är social med gubben i soffan. Ha en trevlig kväll! PUSS!

Kommentarer
Postat av: Nina

va kanon snyggt du fått det!, jätte fint ja ja håller oxå på å pysslar. ja blir smått galen kan ja väl meddela.. är ju långt ifrån klar. men man tar lite i taget.. så skoj å göra lite eget! inte som alla andra.. även om det tar tid :P



ja mässan va bra tycker ja,. inte som förra året. men nu tyckte ja annat va bättre. mer utställare. synd att ni missa, men det kommer ju en nästa år med :D så då får man passa på :D

2009-10-04 @ 23:12:16
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0