Potträningen och sånt

Ja idag går blogg.se lite snabbare kan man väl säga. För igårkväll gick det så segt att jag inte ens orkade skriva ett inlägg! Så jag får skriva idag istället. Jag hade ju tänkt testa mitt w-lan på telefonen igår och skriva blogg med telefonen. Men som sagt, det gick så segt så jag kunde inte ens logga in på telefonen, hehe. Segt som sjutton alltså! Aja, kanske var hög belastnina, vem vet?

Igår kväll var även en sån kväll där jag verkligen inte kunde somna. Jag gick och lade mig 21.45 för att jag kände mig trött. Men tror ni att jag somnade? Nope! Visserligen var jag inte vaken till 2-3 som jag varit andra nätter men jag var i alla fall vaken till 12 och faktiskt helt ofrivilligt. För min bok som jag håller på med nu är faktiskt lite segare än jag trodde. Så det var inte att den var för spännande som jag inte kunde somna. Aja, boken är snart utläst i alla fall så jag får väl skriva en liten recension om den snart.

Nu har vi börjat introducera Tindra vid pottan. Men hon vet inte riktigt hur man gör faktiskt. Hon tror bara att det är lek, hehe. Men det kommer väl. Vi får fortsätta försöka och försöka. Tänkte i alla fall att vi skulle börja försöka på mornarna. För det är alltid (oftast) på morgonen som hon bajjar. En stund efter vällingen. Men men, som sagt. Det kommer väl.

Jag funderar faktiskt på om vi skulle åka och köpa lite bilar till Tindra. Hon älskar bilar! Och nu har hon ju faktiskt börjat leka med sina leksaker igen, hehe. Hon har 2 bilar. En för minisar, en såndär med stora vita hjul. Sen fick hon en dodge viper i miniatyr av Pelle när vi var uppe i norrland. Den springer hon gärna runt med och säger "brrr" (motorljudet antagligen, hehe). Så jaa jag funderar på om vi skulle köpa lite fler bilar. Hade nog varit uppskattat i alla fall.

Nää nu börjar det lukta bajs efter att Tindra kommer tillbaka från sitt rum. Undra vad hon har gjort där? Haha! Ha en trevlig dag folket!

Kommentarer
Postat av: Nina

förlåt!! jag godkänner alltid en kommentar efter att jag svarat på dem. Igår så stod det att jag inte hade några obesvarade. Men idag hittade jag fler. Bland annat din. Hade ju glömt att det var september igår, dvs augusti kommentarerna hamnade i ett annat "fack".



hah ja e likadan! så skoj! men nu är ja nöjd. men kan ändra småsaker! så roligt att hålla på :D

2009-09-02 @ 08:13:43
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Helen

Ett litet tips .

Sätt henne på pottan efter maten vällingen o gör det till en rolig grej. Klappa händerna om det lyckas komma nåt i pottan . LYCKA TILL ...

2009-09-02 @ 08:47:50
Postat av: Anonym

Oj. Ska man redan börja med potta? Brukar inte de vara vid 2 års ålder? Svara gärna, nyfiken.

2009-09-02 @ 09:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0