Suck vilken morgon!!

Och natt för den delen med. SUCK SUCK SUCK! Sovmorgonen som jag fick igår var verkligen bortkastad. För nu är jag fan lika trött igen! Började med att jag inte kunde somna igårkväll. När jag väl blev trött och skulle precis till att lägga ifrån mig boken, ja då vaknar Tindra så jag fick gå upp. P.g.a att jag fick gå upp blev jag ju pigg igen och fick gå på toa. Sen fick jag fortsätta läsa min bok. Så jaa, jag läste ju faktiskt ut den igårkväll. Men jag avslutar detta blogginlägg med vad jag tyckte om boken. Nåja, för att fortsätta på natten så har Tindra vaknat ett par gånger till. Sen tröttnade jag och Jesper fick klicka upp när klockan var runt 5-halv 6. Då tog han in henne till oss. Men hon ser det ju som lek att ligga i våran säng så hon somnade givetvis inte om och självklart gjorde inte jag det heller. Så jag gick in med henne till sin säng igen, men det hjälpte ju inte heller, så det var bara gå upp. Så nu känns min dag helt förstörd. Jag är på ruskigt dåligt humör och min stubin är kortare än nånsin. När vi klev upp så gick jag på toa, som vanligt. Medan jag var på toa så hittade Tindra vaniljsåspaketet som Jesper glömt städa bort igår och GIVETVIS var det kvar ett antal droppar i den. Så jag fick även börja morgonen med att skura halva vardagsrumsgolvet! ÅÅÅH vad denna dagen inte är bra känner jag.. *GÄÄÄÄSP*

En lite halvrolig grej är att Tindra faktiskt har börjat intressera sig för tvn. Roligt kanske det inte är och inte speciellt nyttigt heller för den delen. Men playhouse disney har ju helt suveräna färger och musik, sånt som småbarn gillar. Det är mycket lärorika saker faktiskt. Dom räknar och sådär. Men hon kan titta i ett par minuter, sen är det bra liksom, hehe. Men nu sitter hon iaf här bredvid mig i soffan och kollar helt facinerat, hehe. Skönt om det kan hålla i sig idag..

Nååååja, då kan jag avsluta med vad jag tyckte om boken. Det är alltså denna boken jag har läst:



Det är alltså den femte och sista boken i Lotta Thells självbiografi som handlar om Eva, Erik och Mino. Denna boken var MYCKET bättre än fjärde, som jag knappt orkade läsa ut. Den var spännande och gripande. Man får läsa om hur elak och aggresiv erik blir, hur sårad Mino blir av sin far och hur han än en gång försöker trycka ner Eva så mycket han bara kan. Denna gången ska han inte få lyckas. Erik sticker och han anmäler Eva till soc för vanvård av Mino och det är en massa annat som händer. Så denna serie ger jag faktiskt betygen 4 av 5. Det var ett ganska enkelt betyg att sätta. För det var helt enkelt 4 böcker av 5 som var bra, haha! Så nu kan jag fortfarande säga att jag tycker att ni ska läsa alla böcker. Dom är bra! Nu undrar jag om biblioteket kan ha öppet på helger? HAHA!

Nä det får vara allt för denna gången faktiskt. Jag orkar inte skriva mer...blir bara klagomål då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0