Vecka 26 (25+0)

I magen:

Fostrets ögon har hittills varit stängda för att näthinnan ska kunna utvecklas men nu öppnas de och fostret börjar blinka. Ögonfransarna växer och det gör även håret på huvudet. Vener syns genom huden som fortfarande ser skrynklig ut. Huden omvandlas allt mer från genomskinlig till ogenomskinlig.

 

Om du trodde att livmodern var en tyst plats får du tänka om. Ljudnivån i magen kan nå upp till 80 decibel, vilket motsvarar en stökig stadsmiljö. Barnet lyssnar på mammans röst och omgivningens ljud. Det hör också ljud som nysningar, hjärtslag, bubbel från magen och blodet som susar.

 

Rätt coolt ändå. Att det kan bli så hög ljudnivå i magen. Det är ju inte direkt något man tänker på. Men det är i alla fall fullt liv i min mage nu. Riktig karatekid! Herrejisses! Jag har alltså börjat få svårt att somna p.g.a att det är sånt liv där inne. Klacksparkar som kommer närmare och närmare revbenen också, hujja mej. Idag bjuder jag inte på någon bild. Ni får klara er på bilderna som jag lade in igår, hehe. Det har faktiskt inte hänt något över natten! Så in här och kika (och GISSA GISSA GISSA!) http://www.mandarinklyfta.se/blogg/2009/september/gissa-mera.html

 

Annars mår jag rätt bra. Fortfarande problem att andas till och från. Magen är verkligen högt upp! Sammandragningarna börjar kännas mer och mer. Jag märker av när jag har dom så att säga. Dom gör ju inte ont på något sätt men det känns som sagt. Nu har jag börjat få ont i tuttarna igen. Hur mycket ska dom växa?? Jag har fan inte råd att springa och köpa nya bhar en gång i månaden. Nåja, vi får väl se vart detta slutar.

 

Det var allt från mig denna gången. Trevlig läsestund!


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag gissar på en kille bara för det vore roligt för er att ha en av varje =)



Dörför hoppas jag på att jag har en tjej i magen men vi får se.

2009-09-22 @ 16:06:48
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0