Dopet + gocart!

Jaa, vad kan man skriva om dopet då? Molly skötte sig exemplariskt och gjorde inte ett pip ifrån sig i kyrkan. Trots att alla vill hålla och mysa med henne så var hon aldrig sur eller ledsen fören hon blev hungrig och sen ville sova. Jag är lite förvånad att hon var så glad hela tiden faktiskt för annars har jag märkt att hon är lite känslig för att bli överstimulerad. Men inte ett knyst! Så jag är imponerad. Tindra fick ju lika mycket uppmärksamhet hon och duktig i kyrkan var hon med! Vi hade lite muta med oss, hehe. Men hon satt och sjöng med i psalmerna, hehe. Sen tyckte hon förmodligen att uppmärksamheten inte riktades mot henne så hon satt och sjöng fastän alla hade slutat, hehe. Men hon var i alla fall duktig hon med. Sen blev det ju en hel del bilder med.

Efter dopet och efter att vi lagt ungarna så åkte vi iväg och körde gocart! Alex var hemma och passade barnen. Det är ju skitkul att köra faktiskt men jag måste erkänna att 10 minuter räcker gott och väl. För det slutade med att jag hade skitont i ryggen och nävarna, hehe. Bilder blev det även därifrån. Men allt som allt så kommer jag väl visa runt 60 bilder..så..aa..då har jag ändå sållat ut från 324 bilder men det fattar ni nog att jag verkligen INTE orkar visa, haha! Men men..ska sätta ihop dom i photoshop så att jag slipper lägga in alla en och en..








Haha jaa, jag bjuder på den minen jag har längst ner. Valde bort några bilder på vad Molly fick. Tänkte att jag skulle fixa lite bättre bilder på det sen. Och ta nu inte illa upp på spexbilderna. Vi hade bara allmänt tråkigt när vi hade ställt iordning allting!

Måste bara få bjuda på en bild till. En bild på Felix och Tindra. Tyckte den blev så fin så jag vill visa den i ett stort format!



Vill ni läsa dikterna vi hade med? Denna läste jag:

ETT NYFÖTT BARN
Av: Siv Andersson

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött.
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.


Och denna dikten läste Julia:

ETT GUDBARN

Av: Siv Andersson

Att få ett litet gudbarn

är en gåva och en ära

- att man är så betrodd

att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra

med ett gudomligt band.

Så själsligt är man nära

fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer

av omtänksamma skäl.

För man har fått till uppgift

att se till barnets väl.

Och även i det tysta

finns detta alltid kvar

- att man känner något särskilt

för det gudbarn som man har

Det var allt från dopet. Eller njaa, jag kan väl visa en bild på en blomma som jag fotade i foajén, hehe. Men efter den så kommer bilderna från gocarten!

Nää hörni..bilden på blomman och alla bilder från gocarten får ni se i ett senare inlägg för blogg.se bara gav upp med att ladda upp mina bilder! Förbannades jävla skitsida man har sin blogg på egentligen! Så ha en bra dag tills vi ses igen..!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka fina kort.. ja ja tur att man e ateist ha ha Så bägge flickorna var snäll det var ju skönt. Gammelmormor ringde igår och var så nyfiken hur det gått så jag berättade vad du skrivit, vem e Alex arg på nu då läs hennes blogg.. ja ja nog nu ringer er i morgon kram till er alla

2010-04-26 @ 08:13:51
Postat av: Emma - mamma till Meja

Härligt att det blev ett lyckat dop :)

2010-04-26 @ 19:44:22
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0