Molly 3 månader

Idag blir faktiskt våran lilla skrutta hela 3 månader. Helt sjukt egentligen vad tiden går fort. Men 3 månader alltså. Så jag tänkte faktiskt skriva lite om henne.

Hon är ju vaken nästan hela dagarna nu. Kan sova en 15-minutare lite då och då under dagen. Kanske 1 gång, att hon sover lite längre. Är vi ute i vagnen kan hon dock sova hur länge som hellst lilla tjohalia. När hon inte sover så grinar, skrattar, jollrar eller pratar hon. Hon greppar efter saker och även börjat föra sakerna till munnen om hon lyckas få tag i dom. Hon har börjat snutta på en filt. Än så länge spelar det ingen roll vilken filt det är så länge hon får dra i den och, bokstavligt talat, trycka upp den i ansiktet på sig själv.

För tillfället är hon förkyld, igen. Jag som trodde att det skulle gå över men knappast. Hon har hunnit ha sin första skyhöga feber på hela 38.3 grader som gick över till nästa dag. Men små bebisars temp går ju upp och ner hela tiden. Men hon är tät i näsan och ligger och låter som en gris emellanåt. Hon vaknade för en stund sen så då försökte jag suga näsan lite men fick knappt ut nått. Gav henne lite iliadin också och nu sover hon igen. Får väl se om det hjälpte nått.

Vad kan jag mer berätta om lillan? Jag vet inte riktigt vad hon väger eller hur lång hon är nu för vi ska till bvc här i veckan. Jag kan ju dock säga att jag inte tror att hon gått upp så mycket. För de senaste dagarna har hon ätit lite halvdåligt. Säkert p.g.a förkylningen. Men hur som hellst så är hon våran lilla knubbis, hihi. Hon börjar i alla fall få ordentligt runda och goa kinder. Väldigt nyp-vänliga.

Men nu ska jag faktiskt krypa under täcket. Kommer nog bli en lång dag imorn. Sov så gott! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0