Äntligen kväll!

Känner att jag inte har mycket till ork i kroppen just nu. Känner mig helt utslagen! Kanske är det den där sjukdommen som kryper under huden på mig? Jag har precis lagt ungarna i sängen för att jag helt enkelt inte orkade mer. Tindra ville inte riktigt sova så vi får väl se hur många gånger jag får springa in till henne. Nu sitter jag i alla fall med ett stort glas vatten i hopp om att jag kan dricka bort sjukheten. Känner mig lite varm också. När man har en normaltemp på 36,4-36,5 så känner man sig ju dödsjuk om tempen bara går upp en grad liksom. Det gör i alla fall jag. Då vill ni inte veta hur jag blir när tempen går närmare 39 som jag hade när Jesper hade sin 26-års fest hemma. Det var inte alls kul! Nåja, sånt man får ta helt enkelt!

Tänkte bara visa en film och någon enstaka bild, självklart på våra barn! Filmen är först ut. Jesper busar med Molly!



Hon gör så goa miner ibland så man kan dö! Av skratt alltså, haha!

Och så två bilder då.. En på en stor trött dam som promt skulle vara vaken och inte vila middag. Hon skulle bygga hus! Med lego duplo.



Smutsig var hon med. Hon hade precis ätit en glass med choklad på kan jag tillägga då, haha! Sen kommer en bild på en annan dam. Hon ser också lite trött ut på bilden men hon är alldeles inne i vad Tindra grejar med på golvet, hehe.



Vet inte vad mer jag kan skriva. Jag hade tänkt träna ikväll men mina krafter bara dog. Så nu ska jag snart göra mig varma mackor i klämgrillen och slänga mig på soffan till en film. Precious står på tablån. Min egen tablå alltså. Jag blev så nyfiken på vad det var för film, den såg så bra ut när jag såg trailern. Såhär står det om den:

"Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och Precious lär sig inte bara att skriva om sittliv, utan gördetäven till sitt eget för första gången.
Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och Precious lär sig inte bara att skriva om sittliv, utan gör det även till sitt eget för första gången."

Erkänn att den låter bra?! Jaa, jag är en liten sucker för drama så jag får väl sitta och gråta i min ensamhet. Får se om detta blir andra filmen nånsin som jag kan gråta till. (För er som inte läser min blogg regelbundet så är "My sisters keeper" den enda filmen jag gråtit till i hela mitt liv!)

Ha en trevlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejhej, var jag som vann massageoljan :) Vet du om den är skickad eller? Har inte fått den än :( /Marie

2010-08-21 @ 20:05:54
URL: http://lillmian.se
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma

Den lät bra men jag mår så dåligt av sånna filmer nu för tiden. Jag vill se "feel good" filmer!

2010-08-21 @ 20:15:41
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Classy

vi väntar en liten pojke. Lyckan går inte att beskriva med ord :) Allt bra med dig?

2010-08-21 @ 20:51:23
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Classy

Tusen tack gumman :) Då förstår jag att du känner dig ensam :/

2010-08-21 @ 22:25:14
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

God kväll söta..Så skoj att du gillar att läsa min blogg inge.Låste den innan för jag ville inte gå ut med att vi planerade bröllop för allt för många med planeringen o allt men nu är allt över o nu har jag öppnat upp den igen o det känns bra igen..Hoppas att allt är bra med dig o familjen denna kväll.kram kram

2010-08-21 @ 22:59:06
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0