God kväll, som vanligt..

Att jag inte kommer på fiffigare rubriker alltså..

Hur som hellst så har nu hela dagen gått. Jag är helt slut i huvud och kropp och jag vet inte varför. Jag har inte gjort nått speciellt idag. Förutom att tvätta och det har jag också gjort hela dagen. Tvättat, torkat, tvättat, torkat och efter det har jag vikt, vikt och vikt lite mer. Men nu är nästan all tvätt borta, igen.. Får se hur länge det dröjer innan tvätthögen är lika stor igen. För av någon konstig anledning så är tvättkorgen ALDRIG riktigt tom.. Hur har ni det hemma egentligen? Lyckas ni ha tvättkorgen helt tom nån gång? Mer än ett par timmar alltså?

Tindra har ju varit på dagis halva dagen idag. Så hela förmiddagen har jag kunnat busa gärnet med Molly. Och en förmiddag med Molly är aldrig tråkig, haha! Kolla själva..


Som vanligt har hon sina små idéer och miner som hon alltid gör, så man får sig alltid ett gott skratt när hon är på detta humöret (vilket hon oftast är nu för tiden). Så som sagt, busat hela förmiddagen, mellan gångerna hon sov då. Hon har varit riktigt trött idag trots den långa sovmorgonen vi fick. Glömde faktiskt skriva det imorse. Molly sov till halv 9!!! Tindra vakna som vanligt vid 6 men vi låg och mös/halvslumra i hennes säng till klockan var 8, sen gick vi upp. Så det var en mysig start på dagen faktiskt. Sen blev det halvt kaotiskt när Molly vakna så sent för då fick hon ju följa med upp till dagis. Så det var snabb påklädning, matning och byta blöja, samtidigt som jag höll på med Molly i soffan skrek Tindra att hon måste bajsa (tur att jag inte ställt undan pottan helt!), så jag ropar åt henne att gå in på toaletten och sätta sig på pottan och det gjorde hon ju (tack och lov!). Sen sprang hon till mig och sa "usch! Baasa dä inne!" och så fick jag torka henne, tur att jag hade våtservetterna bredvid mig, haha! Sen skulle ju Tindra kläs på, Molly sättas i vagnen och sen skulle vi gå. Tur att det inte ens tar en minut att gå till dagis, annars hade vi nog varit sena BIG TIME!

När Tindra kom hem från dagis så var hon trööööött och höll på att somna i soffan. Men idag gick det lite bättre att hålla henne vaken faktiskt. Vid 17.15 slängde jag in henne i duschen så hon fick leka lite. Sen kom kampen att tvätta hennes hår, men det gick väl bra det med. Ska pröva köpa en såndär duschhattgrej som man kan sätta på huvudet så att hon inte får vattnet i ögonen. Sen fick även Molly duscha med Tindra. Eller rättare sagt, Tindra sprutade ner hela Molly från topp till tå innan jag fick chansen att tvätta även henne, haha! Stackars Molly..

Klockan 18.00 prick(!) så lade jag ungarna i sängen och båda slockna på direkten! Ganska skönt faktiskt. Annars har ju Tindra en tendens att springa upp ett par gånger innan hon kommer till ro. Men måste ändå säga att det varit en härlig kväll och ändå är jag helt färdig. Så det blir nog att slänga sig på soffan snart, ska bara pyssla lite till med designen som jag håller på med, haha!

Ojdå, detta blev lite längre än jag tänkt mig.. Men jag ska bara skriva eeen sak till. Undra hur många som ens orkar läsa.. Aja, imorn ska i alla fall jag och Tindra ha en ordentlig mamma-dotter-dag! Jag och hon ska åka till leklandet på trestad center och busa en MASSA! Sen får vi även ta oss en sväng till centralen i trollhättan och tömma Jespers förarkort. Så det blir en heldag med bus för oss. Hon kan behöva få vara ensam med sin mamma nån gång.

Nää, nu får jag väl ge mig antar jag. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram på er som orkade läsa!

Kommentarer
Postat av: Moster Nina

Hej jag läser alltid din blogg..

2010-08-17 @ 20:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0