Fartfylld dag igen!

Ja vi hann knappt vakna och sen var vi påväg igen. Först hem till mamma och lämna av ungarna. Jesper skulle fortsätta med datorn hos pappa så det kändes lugnast att låta barnen vara där. Sen åkte vi som sagt hem till pappa. Grejade dator, funkade inte, in till stan och byta skrivaren, funkade inte och beslutade oss för att ta med oss pappas dator till Pelle så att Jesper kunde greja i lugn och ro.

Efter det så åkte vi hem till farfar och satt och lyssnade på samma historier igen, hehe. Hur han räddade livet på 2 personer när dom byggde tredje våningen på (dåvarande) mentalsjukhuset Furunäset och hur mycket han tjänade när han började där (50 öre i timmen) och att han, efter sitt hjältedåd, fick löneförhöjning till hela 75 öre i timmen. Och så fick vi ju lyssna på hur han snickrade alla sina möbler själv innan han gifte sig. Men det är ganska facinerande faktiskt. Sen märktes det tydligt att han börjar bli lite snurrig, hehe. Men det är ju ganska normalt..han är ju trots allt 99 år! Han blandade ihop namnen när vi fick höra om hur hans bröder dog. Han sa först att brorsan Ragnar dog i båten och Sven i bilen och att Roger (min pappa) hjälper honom med räkningarna för att han inte kan skriva själv utan att skaka. Sen var det Roger som hade dött i båten och brorsan Sven som hjälpte honom med räkningarna. Det är tur att man förstår vad han menar ändå, hehe. Långtidsminnet är det alltså inget fel på, det är korttidsminnet som börjar svika honom. Min käre gammle farfar!



Efter detta så åkte vi hem till mamma, det som egentligen var det enda som var planerat till idag. Där bjöds det på skinkstek (igen), marängcrisptårta och en burk med romröra! Jag tror att jag håller på att äta ihjäl mig efter denna dagen!! Jag är så mätt att jag håller på att kräkas! Först fika hos pappa sen fika hos farfar och sen skinksteken och det hos mamma. Och REDAN har jag hunnit smälla i mig 4 små rostade mackor med romröra på. Herregud jag tror jag spricker!

Nu håller jag på att packa och greja. Har packat den stora resväskan klar och jag får inte i många pinaler till i den mindre. Men nu fick jag låna en stor resväska till av Kent så jag ska nog packa om så att vi bara har 2 stora väskor så får väl Alex ta med den mindre hem till oss när dom kommer om ca 2 veckor. Jaa, vi får se vad vi får plats med. Jag hade i alla fall behövt en våg! Tror att våran stora väger för mycket, suck! Nåja, vi får se. Nu har jag i alla fall lovat att åka till max. Men jag KANSKE återkommer under morgondagen. Annars får ni ha en trevlig söndag! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0