Herregud vilken dag!!

Ja, vart ska jag börja egentligen?! Jag fick lite sovmorgon idag. Jesper och Tindra var uppe själva och härjade en liten stund innan dom kom och väckte mig. Tindra kom in till oss vid kvart i åtta tror jag och dom väckte mig halv nio. SKÖNT!!! Molly slog till och sov till nio, hehe! Tror att nån har saknat sin säng. Inte vaknat en enda gång inatt heller. Skönt att vara hemma!

Vid tio-tiden åkte vi till torp. Där blev det lite shopping, hehe. Tindra fick en ny finklänning+leggings som jag tänkte att hon skulle ha på jul/nyår och även Molly fick en bodyklänning (klänning med insydd body) och leggings som jag tänkte att hon skulle få ha. Sen fick dom även varsin tunika med tingeling på, hehe. Har jag fått presentkort på lindex och kappahl åt ungarna så jag passade på, hihi. ÄLSKAR att shoppa barnkläder! Finns inget roligare!

När vi var klara där åkte vi hem och öppnade vårat BERG av post som kom idag. Var en hel del brev att sprätta! Fick även hyran och en julklapp av våran hyresvärd. 150kr på Ernst fisk på torp. Jag ska ut och kolla vad dom tar för ett hekto löjrom, moaha! Ska kanske försöka mig på att göra egen romröra..får väl se hur man lyckas med denna bedriften i så fall. Sen var det lagom att hämta Tindra på dagis. Då hon kom hem fick hon öppna sin julklapp som bestod av en TV! Det var vi, mamma, Pelle och min mormor som lagt ihop till den. Då blev hon glad kan jag säga! Så nu på kvällen har hon legat och tittat i sin säng.

Jahapp, sen drog jag vidare till arbetsförmedlingen. Min handläggare hade sagt i telefon klockan 15.00 till mig. Men när jag öppnade mailet ännu en gång ser jag att hon skrivit 14.30! Så jag gick fram och frågade vad sjutton jag skulle göra nu då?! Då visade det sig att hon inte ens skulle vara där idag och inte ens komma tillbaka fören i mitten på januari!? Smart drag av henne? Men det slutade med att han som var "kundvärd" hade mötet med mig istället så det slutade ju lyckligt..eller vad jag ska säga..

När jag kom hem fick jag stresslaga lite hamburgare som fick bli våran middag! Sen bar det iväg till dagis igen för lucia-firande! Och det såg ut såhär:





Fler bilder på barnen tog jag inte för det var så jäkla kallt! Men Tindra stod där så snällt och sjöng och dansade och hade jätteskoj! Sen fick hon ju träffa tomten också, hehe. Det är faktiskt rätt mysigt när dom har ställt upp marchaller, gjort upp eld i eldstaden och även ställt ut en eldtunna. Men fy sjutton vad kallt det är! Och det blåste endel också! Fick dock till några mer uppvärmande bilder också..







Och mellan allt som har gjorts idag har jag även hunnit packa upp 2 av 3 väskor, plockat upp och dammsugit i vardagsrummet och hallen och tvättat och torkat 2 maskiner. Hur jag nu fått det att gå ihop.. Och såklart har vi även hängt upp våra julslingor (har dock en kvar) och ställt upp våran fina ren med släde. Såhär ser våran baksida ut nu!





Supermysigt faktiskt! Har inte tagit någon bild på framsidan ännu för där ska det upp en slinga till. Så håll till godo, hehe! Aa, just det, jag har även hängt upp en av ljusstakarna jag fick av mamma, har dock inte fotat detta heller men det kommer! Och ljusen tände jag mest för att försöka få upp lite värme i lägenheten. Men det verkar dock inte vilja bli varmare än 18 grader. Sitter och huttrar just nu, brr!! Men men, det blir nog bra!

Nää, nu får jag sluta skriva och publicera istället! Det kommer dock att komma upp ett inlägg till som kommer handla om Molly. Men hon behöver ett alldeles eget inlägg! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Fint =)

2010-12-14 @ 11:55:06
URL: http://sln.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0