Lilla julafton idag!

Ja nu är man hemkommen från min mormor efter en trevlig eftermiddag/kväll där. Underbart god mat har vi käkat också! Det bjöds på renkött och kalvkött med potatisgratäng och rödvinssås, SMASKENS!! Det finns INGET godare kött än viltkött!! Skulle nog kunna leva på det tror jag! Efter maten så tog vi lite julklappsutdelning och det var ju alltid roligt! Tindra älskade alla sina klappar! Och sen blev det efterrätt som bestod av fruktsallad med grädde och risalamalta med en saftsås gjord av steckerbär (vet inte hur jag ska stava det då det är på bonska) och för er som inte vet vad det är (steckerbär) så är det havtorn. Så jag kan tala om för er att jag har GRYMT ont i magen men är förbannat jäkla mätt, haha! För tror ni jag orkat/hunnit/tänkt på att informera någon i min släkt att jag är laktosintollerant? Haha, nää skulle inte tro det! Nåja, det var gott som attans allt ihop i alla fall! Blev lite bilder också..som vanligt, hehe!












(Mamma, jag och mina syskon)







Mitt lilla matvrak alltså! Hon har proppat i sig allt som går att proppa i sig idag, haha! Hon är helt galen i mat! Och jag tycker att det är helt underbart skönt! Äntligen har vi fått en unge som äter, haha! Aja, efter detta så skulle vi i alla fall ta ett nytt 5-generationers kort. Men efter att ha sett slutresultatet kan jag väl säga att det blev rätt misslyckat. Ingen av ungarna ville vara med och när väl den ena satt relativt lugnt så var det den andra som inte ville vara med. Den bästa bilden blev denna:


(Från vänster: Min mormor och Molly, gammelmormor, mamma och Tindra och sen jag)

Molly flaxar och klänger men denna blev ändå den som blev bäst. Sen togs lite andra bilder med.



Här är den bilden som blev näst bäst. Men kolla in Tindra.....



Sen har jag faktiskt tagit kort på sakerna ungarna fick idag. Jag hann aldrig ta kort på grejerna dom fick av min pappa, som jag var med och handlade, hehe. Men jag får göra det en annan dag. För jag hann använda dom på ungarna innan, hehe. Men här kommer klapparna från idag!

Massa fina saker alltså! Och Tindra kan knappt vänta tills hon får kliva upp imorgon, för jag har lovat att hon ska få "pärla" så fort hon kliver upp. Utöver detta fick hon en lastbilsliknande sak som innehöll verktyg och bultar så att hon kan skruva bort hjulen på den och grejer. Den satte hon sig direkt och lekte med så jag orkade inte ta kort på den. Men om ni ser den vita koftan som Molly fick? Hon fick en likadan i våras, men då den väl "behövdes" så var den nästan för liten så nu har hon fått en ny av min gammelmormor. Hon har alltså stickat den själv om ni inte förstod detta. Den är helt underbar! Den kommer förmodligen användas flitigt!

Har föresten glömt skriva om vad jag fick i julklapp av min mamma. Jag fick en namnbricka med Mollys namn på. Jag fick ju Tindras namn på kedja och allt förra julen och nu bär jag även Mollys namn. Har inte hunnit fota detta men jag älskar dom! Ska dock försöka få tag på en lite kortare kedja till dom då den blev alldeles för lång. Men det blir nog bra!

För övrigt är jag lite smått sur..jag kommer inte in på msn!! Aja, får kolla hockey istället. Luleå-AIK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0