Hemmafix!

Jag vet att jag sa att det förra inlägget, med bilderna, skulle vara mitt sista. Men nu blev jag lite fixarsugen, hehe. Jag pysslade ihop en egen reflexskärm! Satt och läste endel fotobloggar om hur bra det är med en reflexskärm och den och den bilden är tagen med min silvriga reflexskärm och bla bla bla..! Så då kläckte jag den smarta idén att testa pyssla ihop en egen. Jag testade självklart med aluminiumfolie! Smart va? Tänkte faktiskt att jag skulle köpa lite guldfärgat+silverfärgat, glansigt tyg och kanske få låna någons symaskin och sy ihop en egen. Billigare, OCH man kan få den i vilken storlek, färg och form som man själv vill, smart va? Vill ni se resultatet av hur bra det är med reflexskärm? Ja jag offrade mig och tog några självporträtt bara för att visa. Bilder med och utan skärmen. Här kommer dom..

Jag använde mig utav stativ, fjärrutlösare, "naturligt ljus av lampan i vardagsrummet" och "reflexskärmen"
Objektiv: Nikon 50mm f1.8
Inställningar: slutartid, 1/15 bländare, f1.8 iso200
(Bilderna är inte efterbehandlade i något program utan dom kommer direkt från kameran!)
 
Utan:                                             Med:
 

Utan:                                             Med:
 

Ni ser skillnaden va? Så nu vill jag självklart ha en lite större skärm. Jag ville ju som sagt bara testa och se om det funkade med aluminiumfolie. Här kommer en till, dock bara med skärmen. Bytte även objektiv här till mitt 18-200. Såhär ser inställningarna ut nu:
Slutartid: 1/6 Bländare: f4.2 ISO200 brännvidd: 32mm


Denna bilden blev aningen mörk. Det handlar inte om skärmen utan mer om att jag skulle ändrat inställningarna lite mer i kameran. Men det kan jag fixa i photoshop om jag vill. Men dessa bilder är alltså INTE efterbehandlade i något program!

Nu blev jag som sagt sugen på att pyssla ännu mer, hehe! Man får alltid mersmak. Men vi får väl se om jag kan fixa det någon dag. Detta får absolut vara det sista inlägget för ikväll. Men absolut sista bilden får ni här, såhär ser min "reflexskärm" ut, haha! God natt folket!


Kommentarer
Postat av: Mamma mina

God kväll gumman.Det är skoj med shopping..Hoppas att det blir shopping för dig snart med..Fina bilder på dig..Ha en skön kväll med kilen din..Antar att barnen sover gott nu eller.kram

2010-02-24 @ 21:09:42
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jonna

Mm det är som skoj. :) Haha, har föressten en från dagis (!?) där även lilla du är med, kankse måste snöra upp den också.

2010-02-24 @ 22:27:28
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: mamma

Hej gumman. va fin du vart på bilderna, idag kommer Jennifer hit och ska sova några dagar hon är ledig i morgon så hon och jag ska göra smörgåstårta mummsigt va? Ja det blir ju inget stor kalas men gammelmormor ska komma och alex med sa hon men sedan läste jag att hon skulle till dej men hur det ska gå då hon har rättegång den 3 mars vet jag inte, så nu har du fått hem lilla Tindra? Jag seratt du har halsbandet på, jag ska ordna så att du får ett där det står Molly och det ska du få av mej men jag måste ta mej dit jag bestälde det andra.. nä nu ska jag ut med "Oskar Wilde" i -28 soligt och garanterat myggfritt krama töserna jätte mycket från mormor och naturligtvis även till dej saknar er hoppas att ni kommer upp snart, det går tåg förhoppningsvis i tid snart /mamma

2010-02-25 @ 08:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0