Snacka om snö..

Alltså nog har jag varit med om mycket snö men..jaa, jag finner inga bra ord egentligen. Uddevalla kommer slå snörekord enligt tidningarna. Läs här:

http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.739574-i-helgen-ryker-snorekordet 

Det är helt sjukt vad mycket snö det har kommit. Jag tog några bilder. Ännu en grej som jag ska klaga på till våran hyresvärd. Våran ytterdörr håller inte tätt.. Kolla själva..



Nej, vi har inte öppnat dörren ännu. Det ser ut sådär fastän dörren är låst. Trevligt!


Sådär såg det ut när vi öppnade dörren..

Och baksidan?






Som ni ser så har vi fått en hel jävla del med snö. Och det fortsätter komma. Det är ordentlig storm ute också plus att det är minus 10 grader ute. Jag vill inte ens tänka på hur det känns att stå där ute med minus 10 och den blåsten. Fy faan säger jag på ren svenska!

Jag skulle ju ha åkt till trollhättan idag för att vara vimmelfotograf. Men jag får nog, med sorg i hjärtat, ställa in det. Hoppas att man kan få en chans till som denna. För nästa helg kan jag inte heller om jag inte mot förmodan skulle hitta en barnvakt åt båda ungarna. För Jesper är inte hemma då. Plus att Tindra spydde inatt. Vet dock inte om det var magsjuka eller hostan för idag är hon så jäkla pigg att det inte märks att hon var vaken en stund inatt. Jag kan ju dock säga att jag inte hört henne hosta så en lätt magsjuka kanske? Men som sagt, det märks inte på henne idag utan hon har lika mycket energi som vanligt och klättrar på väggarna. Hon kan inte sitta stilla. Jag förstår inte vart en sån energi kommer ifrån..

Som sagt, det blir att stanna inomhus idag. Får rota i frysen och se om det finns nått vi kan äta. Grillkorv vet jag att vi har i alla fall. Och jag tror att vi har lite kött också..

Kommentarer
Postat av: Mamma mina

Godmorgon gumman.oj det var inte lita snö hemma hos er...Man är så trött på det nu..Inte bra att det kommer in snö genom springan.Ha en skön lördag.kram

2010-02-20 @ 09:46:45
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sophia

Vad tråkigt att det inte blev något, men å andra sidan så är det väl inte så många som vill ut i detta vädret heller! =)



Ni får väl köpa er en riktigt gammal, liten bensinsnål bil, har man tur kan man hitta en för en sisådär 5000 besiktad och skattad =) Ibland även 745:or och liknande :)

2010-02-20 @ 10:34:32
URL: http://sophian.bloggplatsen.se
Postat av: Anki

ja man kan fråga sig vars den knappen är ;P

2010-02-20 @ 10:49:21
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Nina

men gud va sjukt mkt snö! fy farao. stackars er!

2010-02-20 @ 12:18:56
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: mamma

Men gumman! Sluta nu och sjopa dej, visa nu vart skåpet ska stå som en riktig norrlänska, lite snö och kyla är väll åssit, skoja bara med dej lite, jag vet ju hur vintrarna brukar vara där nere och nu när du har två små tycker jag riktigt synd om er. Och naturligtvis måste du ju ligga på hyresvärden om dörren, inte konstigt att barnen är sjuka. Saknar er många kramar mamma/mormor

2010-02-20 @ 19:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0