En bra dag!

Idag har faktiskt varit en bra dag. Vi åkte ut till torp förut, med buss! Ja! Jesper satte sig frivilligt på en buss! Nästan så att man skulle ha filmat, haha! På bussen mötte vi upp Gösta också. Eller baffa, som Tindra säger, hehe. När vi kom fram till torp gick vi och tog en fika och satt och tjötade. Gösta skulle kolla på en ny dator då hans hade gått sönder. Sen gick vi och strosade en stund, gick till jula och köpte 2 plastbackar som jag ville ha till Tindras rum för att lägga allt smått i plus att vi köpte borr och plugg, sen gick vi och handlade, matade Molly och sen hem igen. Men det var ändå skönt att komma ut och Tindra sprang runt som en tok med Frida efter sig, hehe. Det är tur att hon får köra slut på någon mer än sina föräldrar ibland, haha!

När vi kom hem så gjorde jag lite mat till Tindra och sen satte jag igång i hennes rum. Det är fasen inte lätt att städa när hon springer och drar fram allt som jag plockar undan, haha! Men med lite hjälp av Jesper som lyckades hålla henne borta från sitt rum en stund så fick jag faktiskt till det rätt bra. Jesper borrade upp Tindras sänghimmel som hon fick av sin moster och kusin i somras, hehe. Vi är INTE snabba! Och jag lyckades byta gardiner också, haha! Så nu slipper även hon julgardinerna. Vill ni se resultatet? Det kommer snart. Jag har även renbäddat i hennes säng. När jag var klar i hennes rum plockade jag undan i vardagsrummet också, igen.. Som hon dragit fram all reklam och slängt ut på golvet..huuua! Nåja, det var ju snabbt plockat. Här kommer i alla fall resultatet på gardiner och sänghimmel..

Blev rätt nöjd faktiskt. Även om jag insåg att vi förmodligen satte sänghimmeln lite galet..den skulle ha varit närmare väggen i huvudgaveln, men men, sånt är livet och vi orkade inte flytta på den och borra ännu ett hål.

Men appropå borrning så har Jesper varit väldigt flitig med borren idag. Och även igår. Igår borrade han upp våran kökslampa som även den införskaffades i somras! Dock så hänger den snett men det beror INTE på borrningen utan på kablarna som måste justeras. Även vårat sovrum har fått en taklampa, äntligen! Den lampan köpte vi när vi bodde i 2:an tvärs över gården, haha! Den har aldrig varit upphängd kan jag tillägga. Vi är inte alls duktiga på att fullfölja projekt, haha! För i våran familj är det verkligen ett projekt för varje lampa som ska hängas upp eller bytas..det är mycket snack och lite verkstad kan man väg säga. Men nu sitter allt på plats i alla fall! Wohoo! Nu är det bara en ny lampa i Tindras rum som skulle behövas..

Nåja, nu har vi käkat lite mysmat. Blev fläsknoisette och pommes. Nu ska jag bara kika en liten sväng här och sen blir det let´s dance! Fan det har ju redan börjat..ork..


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Japp det menar jag. Den 23/12.. Men that´s life..

2010-01-22 @ 21:14:38
URL: http://charlottaandersson.devote.se
Postat av: Sophia

Jättefint =)

Varför har ni ingen bil? Såld?

2010-01-22 @ 21:25:56
Postat av: Marie

Det blev ju hur bra som helst i hennes rum ju :D Jätte fint !

Vi har frotf inte bytt säng till våran lilla höna ... får bli till våren sen . Men hon lär jju inte ligga kvar länge i sin säng när hon vaknat kan jag ju säga direkt :P

Mysigt har hon fått iallafall lilla Tindra !

Massor med kramar till er !

2010-01-22 @ 21:27:45
Postat av: Kaptenskan

Det blev ju jättefint!!! ;D Jag har inte lyckats få ned julgardinerna i köket ännu... kanske dax att sätta Micke på det uppdraget imorgon. Jag är inte riktigt så vig att jag vågar mig på den övningen...

2010-01-22 @ 22:20:09
URL: http://kaptenskan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0