Försäkrade familjen

Nu har vi precis haft besök av en säljare på trygg hansa här hemma. Vi tecknade en försäkring på Molly, så nu är hon försäkrad. Tecknade även en livförsäkring på mig som hette trygga vuxen och Jesper höjde sin premie på den försäkringen. Känns ganska bra att ha alla försäkrade för då vet jag att Molly och Tindra inte skulle stå helt utan pengar om nått skulle hända oss. Och jag vet att vi själva kan få ersättning om man skulle få någon sjukdom som till exempel MS eller så. Tindra är ju redan försäkrad sedan innan. Så nu är vi försäkrade hela familjen.

Så vad ska vi göra resten av dagen då? Det vet jag faktiskt inte. Tindra är på dagis fram till klockan 14 och sen har vi bara middag på schemat. Får väl se vad vi kan tänkas hitta på. Kanske skulle gå en sväng till pulkabacken? Solen skiner ju, helt otroligt! Men jag skulle vilja ha en snowracer..nåja, vi får se helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Kaptenskan

Det är jättebra att se över sina försäkringar med jämna mellanrum! Glöm inte att kolla lösöresvärdena på er hemförsäkring. Det glömmer många att höja om man skaffar nya fina saker! :D

2010-01-26 @ 19:10:25
URL: http://kaptenskan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0