Vad ska vi göra?

Vad ska vi göra med Tindra egentligen? Jag är helt lamslagen. Jag vet inte hur man ska handskas med en unge som inte sover..? Vad ska man göra? Hur kan man få henne att sluta? Spelar ingen roll vilken tid vi lägger henne hon vaknar 5 ändå! Varför? Hur länge ska detta hålla i sig? Eller har hon tagit detta för vana? Jesper är helt död eftersom han kliver upp med henne och hur fan ska jag orka kliva upp 5 och sen hålla igång hela dagen när jesper börjar om och jobba? Jag fasar verkligen över den dagen! För Molly sover inte hela nätterna ännu så jag får avbryta sömnen 2-3 gånger för att sedan kliva upp 5 för att Tindra vägrar somna om.. Jag vet inte hur jag ska klara av det faktiskt. Jag får bara hålla tummarna på att det vänder innan det är dags för jesper att börja om helt enkelt..

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Ja det är vanligt att man känner sig deppig efter en förlossning, man brukar säga att det kommer efter ca:3-14 dagar efter så man kan ex. bara börja gråta eller annat utan anledning men det går snabbt över. Känner du att det sitter i så vänta inte utan sök läkare för man kan ju faktiskt drabbas av förlossnings depprision som sitter i och då behöver man proffisonell hjälp. Hoppas det löser sig med Tindras tider annars får du komma hem till Pite så att "mormor" alltså jag kan sköta henne. skulle vara kul. När Jesper börjat jobba kan ni vara här ett tag. Saknar er/mamma

2010-01-16 @ 09:03:10
Postat av: Jennyli

Man kan ju tyvärr inte göra så mkt för att styra deras sömn. Somnar hon väldigt tidigt på kvällen? Sover hon längre om ni håller henne vaken en timme längre? eller drar ner på middagssömnen?



Mina små har oxå en period nu när de vaknar tidigt. De har turats om hela veckan med o vakna kl 5, så jag vet hur det är.. man blir sjukt slut!

Skulle hennes tidiga vanor hålla i sig när Jesper börjar jobba så får du sova när lillan sover!



Var glad iaf att hon sover hela nätterna, tänk om de vaknat flera ggr per natt båda två! Huvva!



Kram

2010-01-16 @ 10:45:05
URL: http://ddb.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Lucas kan också vakna tidigt.Just nu sover han också jättedåligt.

Vill inte sova på kvällen och vaknar 511gånger under natten för att sedan vakna "på riktigt" kring halv 5.Men jag har sagt att vi inte tar upp honom före 6 på mogonen.(På helgerna alltså.)(På veckorna halv 6 eftersom vi måste stiga upp då.)

Nu var vi ju spjälsäng så det är ju lite enklare att låta honom ligga kvar.Men när han vaknar halv 5 så går jag in till honom och ger honom tutten och lägger ner honom.Självklart skriker han ju och är arg.Men jag väntar 3-4min också gör jag samma sak.Tillslut har han somnat om!:)Funkar inte på alla barn,men som tur var gör det det på Lucas!:)



För när han började stiga upp före f*n steg vi ju upp.Men för varje morgon började han vakna tidigare och tidigare.Jag menar,vi kan ju inte stiga upp klockan 4 på mogonen.För när Lucas vaknar därikring är han ju inte pigg.



Jag hoppas verkligen det löser sig för er!:)

Kram!

2010-01-16 @ 13:10:02
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Johannah

Min son hade en period då han vaknade väldigt tidigt, det har nog med tillväxt-perioder och utveckling att göra. Det händer så mycket så det finns inte ro att sova. Sen är det ju en omställning för Tindra att ha blivit storasyster. När hon går upp tidigt så får hon ensamtid med pappa/mamma och då känns det som innan lillasyster kom. Det rättar säkert till sig, ge det lite tid bara... Kram kram

2010-01-16 @ 13:11:44
URL: http://www.nogg.se/luddesmamma
Postat av: Emmeli

Ja,det blir ju genast svårare när dom har "vanlig" säng.Det är inte lätt att veta varför dom vissa perioder sover hur dåligt som helst,och vissa sover dom hur bra som helst och hur länge som helst på morgonen.

Kan förstå att du känner dig mer död än levande just nu.:(



Bara försöka intala sig själv att det går över..tillslut..

2010-01-16 @ 19:19:28
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Sophia

Usch det låter inte kul... Tyra har också nån såm grej nu och vill gå upp vid 5 men då ger vi henne en flaska välling bara och går ut ur rummet och oftast somnar hon om, men hon sover ju i en spjälsäng med...

Du får helt enkelt sova mycket på dagarna när tindra är på dagis

2010-01-16 @ 19:38:50
URL: http://gottisar.bloggplatsen.se
Postat av: Kaptenskan

Hej! Jag har inte kommenterat din blogg tidigare men lite läst på din blogg någon vecka (jag hittade dig via tawerets blogg!). Jag kan inte ge dig några tips då jag inte har barn än (men har BF på måndag... skratt), men jag ville mest bara ge dig en styrkekram! Hoppas att barnen sover bättre snart. Jag kan tänka att det är ganska jobbigt att gå natt ut och natt in och inte få tillräckligt med sömn.



2010-01-16 @ 19:49:45
URL: http://kaptenskan.webblogg.se/
Postat av: Helen

Hej på dig



Vi har det precis likadant .

Engla vaknar mellan 4 o 5 .

Men värst är att hon hinner väcka Erik .

Så ibland har jag 3 barn vaken under natten .

Har hört att det kan vara för att dom fått syskon .

En reaktion av det alltså .

Hoppas det vänder o våra barn börjar sova så vi får sova .

Ta hand om dig o de dina

2010-01-16 @ 21:01:12
Postat av: Eva

Som du vet har vi samma problem med Oskar men det verkar ju som om vi inte är ensamma när jag läser kommentarerna du fått. Vi försöker få honom att somna om det är inte lätt men vi har ju fortfarande spjälsängen så han går ju inte upp själv. För oss fungerar det ibland med att ge honom en bok att bläddra i, då kanske han är nöjd i 30 min till. Fast strax efter halvsex är det kört oavsett. Det är ju inte alltför roligt när Alma varit vaken till framemot ett på natten. Jag ser inte fram emot nästa vecka då maken jobbar fm så han måste lägga sig på kvällen. Vilket innebär att jag får ta nattpass med Alma samt morgonpasset med Oskar så om jag får 3.4 tim sömn blir jag glad suck

2010-01-16 @ 21:19:19
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Nina

ja den är kanon. så länge man inte tar närbilder. då blir det ju helt fel i vinkeln,. har du någe tips då ?

2010-01-16 @ 21:40:42
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0