Ännu en morgon.

Molly vaknar som vanligt klockan 5. Jag lägger henne med mig i soffan och vi somnar om båda två. Gött! Sen sov vi till halv 7. Inte för att jag sov speciellt skönt för att jag låg konstigt eftersom Molly låg bredvid mig. Men det var ändå skönt att inte behöva hålla sig vaken från klockan 5. När vi sedan vaknade vid halv 7 så fick hon mat och sånt och sen kom Tindra upp och skrämde skiten ur mig typ tio i 7. Så trots lite sovmorgon är jag ändå halvdöd..

När Jesper vaknar vid 11 ska vi klä på oss och åka till torp. Måste in på systemet och självklart handla lite mat. Hade tänkt äta pepparrotskött men jag vette fan om jag orkar göra det..jag får väl fråga vad alla andra är sugna på helt enkelt. Känner mig helt slut i kroppen. Men men, det vänder väl nån gång antar jag. Sen var det nått mer vi skulle göra har jag för mig. Jag vill köpa en batteriladdare och uppladdningsbara batterier. Men vi får se vad vi hinner.

Finns en massa saker jag skulle vilja ha just nu. Dels till lägenheten och även till kameran. Synd att allt ska vara så jäkla dyrt!

Till lägenheten:
En ny soffa
En ny säng+madrasser
Nytt köksbord och stolar
vardagsrumsbord
bokhylla
byrå

Till kameran:
SB-900 (en blixt)
ett till stativ
paraply
2 st nya batterier (som jag kan ha i batterigreppet och som extra)
1 till minneskort @ 16gb
1 objektiv som är nått liknande 17-50mm f2,8
Close up-filter
ND8 filter
radiosändare (som man kan skjuta blixtarna trådlöst utan att behöva fälla upp den inbyggda blixten)

Som sagt, tråkigt att allt ska vara så dyrt. Men what to do? Jag är inte miljonär direkt. Nåja, får väl se vad som händer.

Nu börjar min födelsedag närma sig. Nåja, 2 månader kvar, men jag hade i alla fall tänkt skriva lite om detta. För jag önskar mig pengar! Dessa pengar kommer jag använda till att boka resan upp till norrland över jul! Och det måste göras så snart som möjligt för att det inte ska kosta det dubbla. Skulle nästan ha behövt boka IDAG, men men. Jag vill i alla fall ha pengar så att jag och hela familjen kan komma upp och hälsa på över jul! Så då vet dom flesta det. Annars kanske ni kan sprida det med djungeltrumman, haha!

Nä detta får vara bra för denna gången. Blev en blandad kompott. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Moster

Hejsan. Jag tycker att ni ska köpa rullgardiner till eratt sovrum och till Tindras. Vi har jort det till Johannes rum för att han inte ska få så just i rummet. Finns billiga på gysk som är helt täckta så det inte kommer nå just i genom. Kan vara därför dina barn vaknar så tidigt..Klart det är morgon när det är just ute.

2010-07-26 @ 10:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0