Bilder och bad!

Jag är ju en riktig badkruka vad gäller saltvatten. Men för Tindras skull åkte vi ut till saxenhof och badade en stund innan regnet och åskan kom. Det var molning och det kändes att åskan hängde i luften. Fuktig luft till tusen! Och så var det ju 27 grader varmt också (enligt bilens termometer). Så det var skönt att kunna svalka sig lite i havet. Näst intill manetfritt var det! Några krabbor syntes till men även sjögräs och annat äckligt var borta. Dom rensar ju botten där och det märks tydligt. Hur som haver så har vi ju ett riktigt baddjur till dotter och hon älskar det verkligen! Hon hoppade, plaskade och "simmade", skvätte vatten och ville hoppa från bryggan. Men vi hade inga flytkuddar med till henne så jag vågade inte låta henne försöka. Sen vet jag också att hon tycker att det är lite otäckt att komma under vattnet och få vatten i ansiktet men det kommer nog snart. Men jag gick ner för stegen och tog med mig Tindra ner. Där stegen satt var det ungefär vatten en bit ovanför naveln på mig så hon når ju inte botten men jag höll henne i händerna och hon sparkade med benen. Hon är helt galen!

Molly trivdes ute också. Trots värmen så var hon underbart snäll och glad! Helt facinerad över gräset och ville inte alls ligga på filten som vi lagt i skuggan vid några träd. Hon flyttade sig och låg och drog i gräset. Dagens höjdpunkt för henne! Även hon fick ta premiären i havet idag. Hon fick dock enbart doppa fötterna eftersom hon är så förkyld och har jobbigt med hostan.

Några bilder blev det också. Dock flest på Molly då det var lite svårt att ha med sig kameran när jag skulle bada med Tindra. Men några fick jag allt på henne med. Här kommer dom.















Hon har lite roliga miner för sig lilla Molly, haha! Och smutset hon har på kinden är ludd från filten som hon ligger på, om ni undrar alltså! Orkade inte redigera bort det och jag vet, jag störde mig lite på det, men orka! Nu har jag suttit nog länge med dessa bilder ändå.

Efter badet åkte vi in till stan för att lämna tillbaka några filmer som vi hyrde förra veckan och sen vidare till spara för att köpa lite mat. Lagom till att vi kom till spara så började det regna. Så ja, vi åkte i rätt tid från badet! När vi kom hem och hade varit hemma en liten stund så kom åskan. Blixtrade och brakade loss typ 3 gånger sen var det över. Helt sjukt, haha! Nu håller jag på med lite tvätt och sånt. Molly gjorde natt klockan 16(!) men tänkte faktiskt vara så taskig och väcka henne snart, ge henne lite mat, busa och mysa. Kanske, kaaaanske att hon kan sova lite längre imorn istället, hehe.

Nää, nu ska jag vika lite tvätt och stoppa in en till maskin. Man glömmer ju bort att tvätta när det är så bra väder ute! Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka härliga bilder!

2010-07-11 @ 22:32:46
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman! Vilka vackra barnbarn jag har, helt otroligt!! Ja Tindra släktar sin kära mor och mostrar, ni kunde ju simma nästan innan ni gick. Men jag har ju alltid själv gillat att bada och både du och Jennifer gick ju babysim. Ja din lillasyster ligger och sover hon tjatade i telefon halva natten såå.. Ja i dag blir det nog en tur på sjön, Jennifer vill bli brun. Vi var ut en sväng med henne igår med men först ska jag till läkaren, verkar aldrig ta slut med att springa där.jaja nog om det KOM HEM!!!! saknar er så det gör ont. Föresten så var jag hos gammelmormor i lördags, hon skulle kolla upp det där du vet så jag hör av mej närmare// Många kramar till er alla

2010-07-12 @ 09:32:29
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

gu så söta bilder på molly =) lilla tokunge <3

2010-07-12 @ 11:54:00
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

haha ja jag vet men jag håller ju på att spricka för vill ju bara berätta allt haha

men måste hålla mej ett tag

2010-07-12 @ 19:28:59
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0