Godagens!

Nu är jag här igen utan anledning till att skriva något vettigt. Jag skriver nog aldrig några vettiga saker egentligen. Molly är sjuk igen. Näsan rinner, ögonen rinner och så denna rossliga hostan. Kanske får börja om med hennes medicin igen och förbereda sig på fler vaknätter. Funderar faktiskt på att ställa upp resesängen i vardagsrummet och sova här ute. På så sätt stör vi ingen annan. Så får väl jag och Jesper helt enkelt turas om och sova här ute så länge han har semester. Men vi får se, jag tycker ju inte att hon blir helt bra med medicinen heller så frågan är om det hjälper. Nåja, jag får fundera lite. Ska i alla fall kolla om hon har feber när hon vaknar. Har hon det så får vi helt enkelt hålla oss hemma ett tag nu. Men jag funderar mer och mer på om hon inte är allergisk ändå. Mot vad? Damm? Kvalster? Katter? Pollen? Kan väl vara vad som hellst för allt det har vi nog ganska gott om. Kanske skulle anlitat en städfirma så man får gå en kurs, haha! Nä men att få hjälp och storstäda upp hela lägenheten med allt vad det innebär som att torka lister, fönster+karmar och dammtorka överallt, dammsuga sängar, renbädda, skura och allt annat. Så att man vet att man får det gjort ordentligt liksom. Jag är inte bra på att städa, så är det bara och har alltid varit så.

Men men, det blir nog bra. Det är så svårt att hålla sig inne och ta tag i allt när det är så bra väder bara. Men om Molly vaknar före Tindra nu så kan jag i alla fall börja i sovrummet. För när båda är vakna ska vi ut och åka igen. Om nu inte Molly har feber som sagt. Då får Jesper åka själv och förhoppningsvis kan han väl ta med sig Tindra med. Då kan jag få rå om och pyssla om Molly lite samt att jag kan få städa i lung och ro. Men vi får väl se hur vi gör helt enkelt.

Nu ska jag ta och kika på någon repris av unga mödrar. Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Du har fullt upp som vanligt läser jag, gud vad jag önskar att vi fanns närmare varandra så jag hade kunnat hjälpa dej med både barn och städning. Men som sagt min ekonomi är inte den bästa, saknar er verkligen. Hör av dej omdet är nått jag kan göra. Kram mamma

2010-07-07 @ 13:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0